Wednesday, September 9, 2009

today is other day




terlalu byk yang nak diperkatakan..
tp aku tak pandai nak menyusun ayat supaya kelihatan seronok dibaca..
bahasa melayu aku memang lemah pun..
my mr pun selalu tegur sbb aku lebih suka menghantar sms dari call dia sedangkan call antara kitorang percuma.. memang la dia marah, dah la bahasa aku tunggang terbalik.. kadang2 dia sendiri tak dapat paham ape yang aku nak sampaikan.. hehehe

semalam aku MC.. food poisoning.. dah siap pakai baju nak gi kerja..
tp perut sakit melampau..

8.20pg.. pegawai kat opis telefon.. sibuk2 suh aku wat kerja.. dia wat sistem baru untuk ISO.. katanye dia dah bincang dgn bos utk guankan khidmat aku..
siap bagi dateline lagi suh aku wat kerja..
tp bos tak de bunyi pun.. semalam yang aku tau, semua org kat opis bengang sbb dia tu banyak ngat mencecehnyer...

boring tul kerja dgn orang tak reti bahasa nih..
untuk menambahkan cukup rasenyer... ada jer la tukang mengapi2 kan.. makin seronok la diorang ni nak tunjuk kuasa.. kebetulan bos tak de minggu nih.. kena attend meeting..tu yang masing2 naik minyak tu.. lagak tak hbs2... konon2 dah diberikan authority oleh bos..

kadang2 teringat kat opis lama.. bos ok tp gatal miang la plak..
kat sana jabatan besar.. pegawai pun tak la lagak.. yang paling best ayat bos lama aku dulu
" klu ada pegawai suruh awak buat kerja dia, bgtau saya.. saya akan ambil tindakan"..
wah.. seronok sket..

so semalam aku menghabis masa dgn anak2 aku..
boy dah bertambah2 nakal.. aku mcm shock cket sbb dia teramat nakal..
dia suka melompat atas kati..
skang dah leh panjat kerusi.. then berlari2, melompat.. bile org marah.. dia sengih... mana la jd nak marah bile tgk muka dia tuh..

kakak pun dah pandai jaga adik..
dah 2 mlm dia jaga adik dia sampai adik tido.. suke sgt tgk.. they are so so so sweet...
lagi 2 hari boy cukup 1 tahun 3 bulan...

nak belikan sampin n songkok kat dia..
aku tak tau la aku berkemampuan tak nak bwk diorang gi shopping..
to to noty la....

0 membebel: