Tuesday, February 15, 2011

dunia rumah tangga


Hari ni rase nak menulis byk2.. so sile jgn muntah baca entry saya yer..

Ntah kenapa rse hari ni nak ckp psl CINTA..

Kenapa dgn cinta.. cinta mmg best kan.. rsenyer skang ni semua org bercinta.. ada lg ker org yg x bercinta skang.. ada lg ker org yg btul2 tutup pintu hati dia utk org lain then kawin ikut pilihan parent.. klu pun dia tutup pintu cinta dia untuk kaum berlainan.. tp cinta pd ibu bapa, adik beradik, haiwan dan yg pastinyer pd kekasih yg abadi Allah ttp ada kan..

Tp hari ni aku nak berceloteh psl cinta dunia..

Ha!!!!!!!!! Alah saje jer.. skang ni kdg2 tgk org bercinta ikut hati sangat.. x ikut akal pikiran.. sorry to say ok..

Bukannyer apa.. makin besar pergaulan kita.. mcm2 ragam kite tgk kan.. seriously aku ckp.. dalam usia perkahwinan mencecah 6 thn ni.. dah byk perceraian berlaku terhadap rakan2 ku..

Owh.. pada yg xtau.. umur aku thn ni 26, mean pd usia 20 aku dah kawin.. mmg sgt muda n x matang..

Aku akui, 2-3 thn pertama usia perkahwinan ni mmg sgt mencabar.. klu la suamiku sorang yg x penyabar.. mungkin gak kitorang bercerai.. tp terus terang aku ckp.. setiap kali bergaduh.. aku slalu jer sebut perkataan “ceraikan la ayang ni”.. lawak plak rase bile pikir..

Tiap kali aku sbut ayat tu.. sbnrnyer x pernah aku maksudkan.. TIDAKKKKKK!!!! Aku x rela diceraikan..

Sapa nak jaga aku klu dia ceraikan aku.. yg plg utama.. klu aku diceraikan.. aku x sanggup nak hadap mak abah, adik beradik aku.. of course diorang akan salahkan aku.. then, mak abah aku ler kena tanggung dgr cemuhan dri org kampong.. mau x nyer.. kawin 2-3-4 thn da nak cerai berai.. duit kndri x rolling lg..

Ye.......... mmg diakui.. segelintir terpakse, kena bercerai sbb suami kaki pukul, x bg nafkah, pusing sane, pusing sini seme kita yg kena tanggung.. klu dapat suami gitu mmg patut pun tinggalkan jer..

Cume la kan... klu dah En Kasih Sayang awak tu mcm tuh.. kenapa dlu kawin dgn dia.. tidak ker skang ni jodoh tu pilihan kita sndri.. ataupun sepanjang korang bercinta dgn dia, dia bertanggungjwb plak.. dah kawin, seme hilang.. boleh jadi kan...

Mmg sbnrnyer sgt simpati dgn kaum2 kita yg teraniaya mcm tuh.. sedih sgt..

Sbb tu la aku ckp.. cinta biar dgn akal.. jgn ikutkan sgt hati tuh..

Dari aku sekolah lg, aku selalu bertekak dgn rakan2.. diorang kata aku materialistic.. ye ker??????????

Mcm x cayer jer aku ni materialistic.. klu yer, asal aku x dpt laki kaya pun.. ahakssss...

Cume waktu sekolah dlu, aku tegaskan 1 ayat ni jer “CINTA X LEH BYR BIL TELEFON”

Btul kan, sbb tu la kena materialistic cket.. kita nak kawin seumur hidup.. kasih sayang saya pd suami saya diharapkan selamanyer.. aku x nak sbb duit, terhapus semua kasih dan sayang yg pernah dibina dlu.. aku x nak hidup dlm keadaan daif.. sampaikan anak2 aku x cukup mkn.. nak g sekolah pun berkira.. sbb syg punya psl.. tidak!!!!!!!!!! Its not me at all... klu x dpt laki kaya pun x kesah.. asalkan dia bertanggungjwb n sntiasa berusaha.. bile kita saling beralah n menolong satu sama lain.. insyaallah semua akan ok kan...

Hidup berumahtangga ni mmg la sgtnyer payah.. tp sebolehnyer kita harmoni kan la sesame kita.. rumahtangga yg harmoni la dtgnyer anak2 yg baik.. insyaallah..

0 membebel: