Tuesday, February 15, 2011

material

MATERIALISTIC

Owhhhhhhhhhhh.. aku xde la sampai tahap tu... cume yg aku ckp.. “CINTA JE X LEH BYR BIL TELEFON”

Ape??? X btul ker ayat tu.. btul la.. klu korang bercinta dgn org yg ada duit.. mmg ler x btul ayat tu.. sbb bile si dia cintakan korang, dia byrkan bil hp tu.. tp klu korang bercinta dgn org xde duit.. haaaaaaaaaaaaaaa.. btul kan.. cinta la bgai nak rak.. dah dia x de duit.. ko byr la bil hp sndri.. hahahahahaha

Alhamdulillah, tahap material aku x sampai lg ke tahap ekstreme.. just a normal women that need everything under my ability... ye lah, aku bukannyer secantik Norjuma sampai Dato’ Nazim nak, sehebat CT Nurhaliza smpai Dato’K gler... aku just normal person.. hidup dikepompong jer.. play safe.. bile aku jupe suami tersayang tuh.. aku bersyukur.. walaupun dia x lah berduit sgt.. tp dia masih mampu.. Alhamdulillah dia dah bekerja dan yg plg utama. Buat masa sekarang dia sgt sygkan aku..

Aku xde la sampai sanggup tingglkan kekasih hati sbb jumpe laki kaya.. tp bile tgk dari sudut lain.. klu la umur korang dah 24-25.. tp bf korang still lg ngok2.. x de kerja lg.. duit mkn, rokok pun mintak kat korang.. yg tu mmg wajib kena tgglkan.. or else.. blum kawin lg dah kena serahkan kad bank n kena maki hamun, naik kaki tgn.. sila la amik perintah mahkamah supaya he stay away from u far far away.. x yah nak syg2 dia lah.. wat bela biawak hidup jer... huhuhuhuhu..

Okeh2.. kite sambung balik psl material...

Kdg2 x phm kan manusia... macam2 ragam... yg paling sakit hati bile dia suka wat telahan sndri.. pastu spreadkan.. SAYANG, cube la ko tnye dlu ker.. ini wat firasat sndri pastu nak spreadkan.. tau x fitnah tu membunuh...

Kadang2 mmg sakit hati.. bile niat kita nak menolong.. tp dia salah tafsir sebagai menunjuk.. ye la, sometime bile kita nak tolong tuh.. kita bg contoh.. tp dikatakan riak la, show off la.. eh!! Klu nak behave mcm ni.. g mampus lah.... x hingin aku nak tolong ko.. lg sakit hati bile memula dia tanye, bile kita bgtau.. di jaja nyer cerita kata kita ni nak berlagak... hissssssssssssssssshhhh.. please ler.. x hingin nak menolong klu perangai mcm tuh.. SERIK i!!!!!

Klu la mmg jns menayang tu ikut ko la... pns gak la mata.. bukannyer jeles tp menyampah.. klu setiap mnda yg dibeli tu nak dijaja.. mcm la ko sorang je mampu beli!!!!!!!!! Eh SAYANG, org dah beli lame ler.. ko yg baru beli sibuk nak jaja.. please ler.. malu MAK!!! Hahahahahaha

Hakikatnyer, less is better... seorang rakan pernah berkata.. MANUSIA RUNSING BILA BERPRASANGKA... btul2... hehehehehe

Bile terlalu berprasangka, syaitan di sekeling semakin bertambah.. dari kepala sampai ke hujung kaki korang nak pertikaikan..

Masya allah, jauhilah aku dari menjadi manusia yang begitu... :D


8 membebel:

-Sara- said...

anne, setuju sgt2! :)

AsSimpleAsMe said...

bab segala harta benda yg dibeli sume nk tunjuk kat org tu...mmg aku setuju sangat!!! x 'cool' langsung hokey...go away bimbo! hehe

Madamme Anne said...

Sara.. Tu la kan.. :)

Dahlia: yg cam gtu mmg x bleh blah kan.. Hihihi

axie said...

setuju gak...show off barang2 tu tak yah lah kot..bukan jeles, tapi bosan ah..kitorg pon beli okay!!!

dakcik said...

azie : setuju2! kdg2 ader jgk nk menunjuk tp xde la best mane pun! hahaha..

dakcik said...

anne : i sgt2 setuju dgn u!!..xyah la show off sgt..bosan jek tgk..

Madamme Anne said...

azie & Ain.. haah kan.. bukannyer nak jeles.. sket pun x jeles.. klu takat 1-2 nak show off x kesah ler.. ni everything.. naik bosan jer.. hurmmmmmmm

~~zaa~~ said...

agreed! 100% :D