Thursday, May 19, 2011

makan dan makan

nak ko ezzah.. suh sgt aku update byk2.. ahahahaha


duk blogwalking blog kwn2 sara, ct, za and lain2.. seme duk citer psl mkn..
ermmm.. sedap gler.. dah la tgh lapor ni.. hehehe

kaN lately aku sgt2 la nyer x brape nak sihat..
mkn pun sgt memilih..
plak tu mkn nak hbskan semangkuk nasi tu pun x daya..
tp cepat ngat lapor nyer..
ntah penyakit mnda ntah gni..
bile perut lapo.. klu x mkn masuk angin.. start la sakit..
mmg sakit jiwa aku tau..

so mlm2 time hanan dapat balik awal cket..
aku akan kerah dia nak mkn kat luar..
selera aku.. hanye IKAN BAKAR dan SATE jer..
Ikan Bakar plak mesti SIAKAP je ok.. baru la selera aku melonjak2 nak mkn..
tambah2 klu sambal dia.. dari jauh dah bau2 belacannyer tu...
perghhhhhh!!! mmg sangat mengancam k..
owh, the best part pasal mkn ni.. ikan ni hanye utk aku sorang.. x kira la besar mane pun ikan tu.. hanya utk AKU SORANG SAHAJA.. (siap caps lock lg k) :))

biasenyer klu kitorang order, menunya ialah
1. IKAN SIAKAP BAKAR
2. SUP EKOR
3. TELUR DADAR

simple kan.. sup ekor utk hanan..
anak2???? owh.. senang jer.. mkn nasi kosong dgn kuah sup..
eh bukan aku kedekut.. tp diorang mmg suka mcm tuh..

so klu korang dtg kuantan.. ni antara restorang suggestion aku la eh..


1. ANA IKAN BAKAR PETAI Tanjung Lumpur

Review:
- sambal utk ikan bakar dia sedap.. sambal petai.. ahahahaha.. sup ayam dia mmg marbeles.. klu utk sorang mkn mmg la sorang je mkn.. x brape byk.. harga x la mhl sgt.. standart mcm menu aku kat atas tu.. lebih kurang dlm RM60 la kot.. tp klu mkn ramai murah gler..
aku penah mkn tuk 20 org..
ikan bakar 4 ekor
sotong celup tepung 5 ekor
sotong bakar 2 ekor
sup 4 org makan 2 mangkuk
tomyam 4 org makan 2 mangkuk gak
air tembikai 2 jag
air laici 2 jag
total dlm rm250.. mcm x percaya kan... :))

2. SUPER TOP Tanjung Lumpur
Review:
- sambal ikan bakar dia bau harum belacan sgt.. sedap la ikan dia..
- sup ekor dia.. RM8.00.. dlm ada 4 ketul je
- telur dadar ok
- cendawan oyster souce.. dia campur shintake.. hampeh.. x lulus..
total RM69.. huhuhuhu

3. PLANET SEAFOOD Balok
Review
- sambal ikan bakar dia pun sedap
- kerabu mangga dia best
- sup ekor ok la
-telur dadar
hari tu mkn menu diatas tanpa kerabu mangga cuma rm30..
tp ikan kecik la.. besar cket je dari kembung...

kalau sate plak..
aku suke mkn kat gerai makan belakang East cost Mall.. sedap gak.. tp environment x best sgt..
pastu kat KETUPAT.. sedap.. sate kajang la katenyer.. sate Ayam n Daging rm0.70 okeh.. hehehehe...

cukup kot review.. klu ada yg nak tmbh, sile komen ok.. :))

5 membebel:

-Sara- said...

ehehe, samelah syaqir pon..kalau mkn luo die makan nasi ngn sup kosong je..bukannya nk mkn mcm2 lauk cm kite ni..itu yg die sedap..haha

xeea said...

waaaaa!
ni dah boleh masuk JJCM ni. lamanya tak makan ikan bakar *terliorr*

Madamme Anne said...

sara.. agaknyer selera budak2 mmg suke mkn sup kot.. :)

Madamme Anne said...

xeea: skali skala kongsi tempat mkn... x la u lost nnt klu dtg kuantan... :)

dakcik said...

wah bagus anne update psl tmpt makan yg sedap kt Ktn..dh lame kot nk mkn ikan bakar kt tg.lumpur..tp xtau kedai mane sedappp..hehe

TQ anne ! gud info nie..balik ni harus terjah..=)