Thursday, May 19, 2011

owh.. mode blog

hehhehehehe.. kite mulakan entry mlm ni dengan senyuman k..


Hanan baru je lepas g kerja.. hurm..
since semalam n hari ni.. dlm 2 jam je jumpa dia..
akan berlarutan sampai hari rabu mggu depan..
Hari khamis mggu depan.. nak cuti n nak g "meronggeng"..
ahahahaha.. lame dah x gune perkataan tu..

Yeah!!! kami nak holiday.. lame dah x g holiday..
tp actually, aku dah langgar perjanjian..
sbb sepatutnya setahun kami hanye leh g bercuti sekali jer..
Last year g Melaka.. wlaupun kedengaran beberapa pihak kata A Famosa x best..
tp time aku g.. Mmg best gler.. Anak2 enjoy sgt!!
Best vacation i had..

so.. untuk holiday next week..
everything is done..
Hotel dah siap book n ada yg dah byr.. owh.. harga naik mendadak sket la sbb terkena dgn school holiday kan..
Flight pun dah book dan paid..
WaHHHhhh.. sangat x sabar.. tp aku g dlm malaysia jer.. Nak kuar oversea x lepas ok.. sangkut PTPTN... ahahahahaha

Since last month.. Hanan kerja jer..
Kilang dia wat Turn Around.. kirenye mcm semua machine2, alat2 yg ada kat kilang tu akan di switch off kan dan dibaiki.. sangat rumit.. Sian sgt hanan.. Kali ni dia terkena baiki Reactor.. Jgn tanye la menda reactor tu.. aku pun x tau..
cume ape yg aku tahu.. benda tu mmg leceh dan lokasinya dia atas Plant..
sangat la tggi.. dah hanan minimum naik atas benda tu 3 kali sehari.. Sian sgt dia... Owh my husband.. ehehehehe
start malam semalam dia kena keja mlm.. aku plak rse keseorang je.. nasib baik la budak2 ni ada..

Ain hana?????
dah besar sgt dah rase.. baik sgt.. tp kadang2 ada gak la wat perangai.. klu dia marah or x puas hati.. dia akan lepaskan kat adik dia.. sian adik.. xdapt tgk tv la.. x dapat bear la..
lawak je rse.. Ain x berani menangis sbb aku ni Mommy yg garang.. lagi dia menangis, lagi aku marah.. dari elok2 dia just x puas hati.. kalau dia menangis, ada plak mkn hanger nnt..
garang kan aku...

myb ada yg kurang bersetuju dgn aku.. terlalu garang sedangkan anak masih kecik.. ntah la.. cume pd aku.. biar kita garang sekarang sementara diorg masih x menyimpan dlm hati.. klu diorg dah bleh pk nnt baru nak garang lg susah kan...

bukannya aku x manjakan anak2 aku.. tp dah byk aku tgk.. sbb xnak tgk anak menangis, sanggup turut ape je yg anak nakkan.. last2 mula la tension bagai..
bukannya ain x penah meminta, merajuk bile kemahuannya x dituruti.. semua tu aku rse terjadi pd kanak2.. tp dlm soal2 mcm ni.. aku sgt tegas..
klu benda tu x keperluan or dia dah ada.. jgn harap aku akan belikan.. tp aku akan bg dia hadiah bila sampai masa.. such as birthday or dia dpt gud result or dia good behave.. hehehehe

aku penah baca satu kata2..
"Groom Them with loving and Consistent discipline"

aku harap sgt aku mampu lakukan semua tuh... utk yg terbaik bg anak2ku yg byk soal n ckp tuh.. :)

1 membebel:

Nissa Azmir said...

keep it up!!! update la selalu k! along malam2 tak boleh tido memang mambaca je kejenye.

along pun xmanja kan anak. siap rania tu baru setahun lebih dah pukul tangan kalau dia buat salah. tp bila malas, dia tido, along akan nangis puas-puas sebab marah n pukul tangan(tak le kuat)... bukan apa, xnak terbiasa kan...