Thursday, December 18, 2008

Hari Yang Menyedihkan..

Hari ni hari jumaat kan.. biasenyer aku happy bile jumaat.. Sbb esok cuti, hari ni rehat lama.. tp hari ni serba tak kena rasenyer aku..

pagi td bgn agak lewat.. so mcm kelam kabut sikit la hantar anak2.. Sampai kat Taska, ain mengamuk tak nak gi sekolah katanyer..

aku bukak pintu kanan, dia lari belah pintu kiri.. dia menangis tahap ape tah.. Macam seksa sgt gi taska tu.. Waktu hantar anas, budak2 taska tanyer " bwk nestum anas tak?" caner la aku leh lupa.. aku ingatkan aku dah bg baru ni rupanyer tak? maaf sgt2 la.. Sian anak aku..

Sampai opis, aku ok jer.. baru nak amik breakfast, aku baru la perasan yg ubat aku tertinggal.. aduh!! Satu hal la plak..

erm.. aku nak byr duit kutu ni rm600, aku tgk dlm wallet ade rm500.. tak cukup ni, tgh hari kang nak beli baju anak2 plak.. kul 10.00 pg aku turun, nak kuarkan duit.. Bank depan pejabat jer.. So waktu pengeluaran ialah 10.18 pg.. aku bwk kuar la rm400.. So duit yg Rm400 ni, keluar je dari atm, aku terus lipat tanpa kira dulu.. naik pejabat, terus masukkan dlm purse dlm keadaan berlipat 2..

tiba2 .. org dari HQ call, mintak aku betulkan claim aku.. so aku pun tggl je la duit tu dlm purse. purse plak dlm handbag kat dlm bilik.. aku pun wat la kerja kat meja typist.. sambil2 bersembang..

dah siap kerja aku, lebih kurang kul 11.15pg.. aku pun nak la bg duit kutu kat sorang Puan E ni.. dengan penuh confident aku amik duit yg berlipat tu n rm200 lg dari Duit aku yang ade RM500 td.. Kononyer cukup la RM600.. aku pun bg je la kat Pn E tanpa kira, tibe2 Pn E panggil " eh, duit yg awak bg ni ade 10 keping jer"
MyEm0.com

alamak, caner lak leh jd gitu.. Puas aku punggah handbag aku.. Aduhai, duit aku hilang.. Dan duit yg hilang tu dari duit yang telah aku lipat. So posibblilitynyer:

1. duit yg kuar dari mesin atm tu cuma RM300 sahaja - tp dlm slip aku widraw rm400

2. Duit aku kena rembat dek someone waktu aku tgh wat kerja kat meja typist

3. Myb tercicir otw aku naik ke opis.. ( quite mustahil sbb aku pegang erat duit tu)



Aduh.. Sedih gler.. Tak dapat la aku nak belikan baju utk anak2 aku.. dapat tu mmg la dapat, tp kurang la..
MyEm0.com

aku rase tension sgt.. mengadu kat hubby aku, tp dia bukanlah org yg pandai memujuk.. ayat dia:

" nak wat caner, bukan rezeki kita"

" sabar jer la, kita tak leh wat menda dah pun"



Sakitnyer hati.. tolong la aku sabarkan diri aku sendiri..
MyEm0.comklu la ade yg mengambilnyer, aku tak tau la nak ckp aper.. dah la hari jumaat..MyEm0.com

sedihnyer.. myb org tu ingat aku ni byk duit kot.. ye la kan, dpt bonus.. tgk lak dlm dompet aku tu ade byk gak.. tp semer duit tu ade kegunaanyer la..

3 membebel:

Unknown said...

ala ciannye... saba ye n.. xpe, kalo ade y tgn pjg tu, xlame nnt cirit birit la org tu

axie said...

hlgnya rm100 lah?? mustahil lah bank yg silap kuar..adalah tu yg panjang tgn..sabo yekk..

Madamme Anne said...

nasib baik la aku ni sabar.. hehe