Tuesday, December 9, 2008

KAKAK ADE SUBANG

Last tuesday, tibe2 jer anak dara aku tu ckp kat daddy dia

" daddy, ain nak wat lubang mcm iyah" sambil pegang telinga dia..
kami kehairanan.. tibe2 jer dia nak pakai subang..
aku pun ape lagi, terus capai handphone n msg kat kak ngah n mak aku..

msg nyer,
" ain kata nak wat lubang mcm iyah"

tak lama tuh aku terima balik msg dari kak ngah aku'
" bwk je la dia gi kuantan parade tu tindik"

bila aku call mak aku, mak pun cakap
" bwk je la dia tindik sementara dia tengah nak ni.."

So hari sabtu baru ni, aku pun bwk la anak dara aku ni gi Kuantan Parade
mula2 kena la buat baik kat dia dulu kan, aku yg tua ni pun takut nak tindik.. inikan lak si kecik ..
so bwk dia beli mainan dulu kat The store.. belikan la 1 soft toy.. Cat.. anak aku ni cepat rambang mata, kejap nak bear.. Pastu nmpk Duck, nak Duck lak.. Last2 aku belikan Cat..

untuk Anas Haikal, mummy belikan mainan yg 'cing-cing' tu..,
Haaa... Mummy sia belikan satu botol lagi.. hehehe

So, Bile ain dah seronok membeli, aku pun bwk la dia gi kedai nak tindik..

'TUKANG EMAS HUSIN'
mula2 pilih subang.. aku riba dia atas kerusi.. Budak kedai tu letakkan ubat bius kat dia.. dia terus menangis.. Melarikan diri.. sian tgk.. Tp dah alang2 sampai kan.. So aku pun pujuk la dia.. Budak tu pun berjaya la tembak sebelah telinga dia..
Lepas tembak tu, Ain terus menangis sambil cakap sakit.. tp nak wat caner kan.. terpaksa jugak la kan.. pujuk2 akhirnye dapat la jugak tindik ke2-2 belah telinga dia.. aku ingatkan dia menangis lama.. rupanya tak sampai 3 minit pun..

so sebagai penghargaan kepada dia.. aku jadikan hari sabtu tu Hari Ain.. so, aku bwk dia makan KFC.. aduhai..

Dia wat perangai lak kat kfc tu.. dia tak nak keluar.. kononnyer nak habiskan semua makanan.. tak pe la kakak.. Hari ni kan hari kakak..

Tpnyer klu dah 20 minit masih lg tak nak keluar.. terpaksa la jugak pujuk dia.. last2 aku pun bgtau yang aku nak belikan kasut kat dia.. barulah dia nak keluar.. Aduhai, permataku...


2 membebel:

axie said...

nakal betul ain kan??

Madamme Anne said...

haah.. kenakalannyer melebihi batasan yg dibenarkan.