Thursday, November 5, 2009

kakak & Boy lagi


Aku betul pening kepala dengan anak-anak ku ni..
Kadang2 si kakak membuli boy..
Kadang2 boy buli kakak tahap 2x ganda..
Sometime aku terpk.. bile boy buat perkara yg menyakitkan hati.. aku selalu marahkan dia…
Paham ke dia… even umur dia 1 tahun 5 bulan.. aku dapat rasekan yg dia sebenarnyer paham apa yang aku katakan..
Contoh mcm semalam..
Aku tgh syiok tgh cerita.. citer menda tah.. tibe2 hanan panggil.. dia suh aku tgk sesuatu..
Actually.. anak2 aku mmg suka main dlm bilik.. diorg jarang main depan ruang tamu.. sebab nya bilik aku tu penuh dgn tilam.. kitorang tak pakai katil.. disebabkan bilik aku sempit, maka dgn 2 bijik tilam, sebijik 2 seater sofa n cabinet tv n tv… dah penuh dah bilik aku tuh… sempit kan, even tu ada lah master bedroom aku..
So, aku lebih selesa anak2 main dlm bilik sbb rase mcm secure jer.. tmbahan pulak, aku mmg akan pasangkan cd utk tontonan anak2 ku tu…
Skang ni ain giler tgk Transformers 2.. setelah 2 bulan dia asyik tgk citer Upin Ipin the Movie..
Maka semalam… waktu hanan panggil aku tuh, cepat2 la tgk… rupanye si boy dah panjat sofa dan duduk di tepi sofa tuh.. kat tempat kita letak tangan tu… bila aku n hanan tgk dia.. dia wat selamber jer..
Memang la aku sgt marah.. apa lagi… sememangnya aku adalah Mommy yg garang, aku suruh dia hulurkan tangan dan aku pukul la telapak tgn dia…
Menangis la dia.. kakak plak diam menikus.. Agaknye takut mommy marah kat dia plak kot..
Aku mengarahkan boy baring sebelah kakak.. tgk Tv…
Then, aku pun keluar la.. sambung tgk tv… tak sempat duduk.. aku tgk suara diarang adik beradik menjerit… aku agak, msti ada sesuatu yg diorang rebutkan.. mula2 ingat kakak yg nak rebut brg adik..
Bile aku masuk, aku tgk boy dah tindih kepala kakak… berebut bantal STAR…
Bantal tu dari td aku tgk si kakak mmg dah peluk.. rupanya boy.. lepas kena marah.. dia lepaskan geram kat kakak.. tu yg dia rebutkan bantal kakak dia tuh…
Disebabkan adik yg terlampau ganas… maka kakak beralah la bg bantal tuh… Sian tul la anak perempuan aku..

2 membebel:

goblogbyfarah said...

aihh besar dah anak2 anne nih!

Madamme Anne said...

kak farah: iye.. dah besar sgt.. dah pandai menjwb dah pun.. wat gaduh jer skang.. hikhik