Wednesday, November 11, 2009

Terkilan sgt rase

marah & terkilan dgn seseorg.. time nak pinjam barang kita.. sampai sanggup dtg umah, even kul 10 mlm datang amik.. tp bile time nak pulangkan.. punya la susah.. sampai kena amik sendiri kat umah dia.. dia tak de pun kat umah.. main pesan jer kat org yg ada kat dlm umah tu.. skang, bile kita nak pinjam barang dia.. Mcm2 alasan dia bg.. Bengang betul rase!!!
Aku bukan la nak pinjam barang dia sesaje.. kebetulan dis time barang aku tu rosak.. so aku ada hal yg memerlukan aku pinjam barang dia.. tp macam2 alasan yang pada di akal fikiran aku lgsg tak logic.. bengang tul rase.. dah berapa kali dah jd mcm ni...


Klu dia sebelum ni mintak tolong dari aku... aku mmg sedaya upaya tolong dia..
Selama ni pun aku dah selalu perasan.. dia klu tak de hal atau nak minta pertolongan aku baru dia akan call aku.. time senang dia lgsg tak pedulikan aku pun..


Kena plak jns aku, klu org mintak tolong... beria la nak menolong..
Ye la, tak salah kan tolong org.. klu kita capable to help them.. why not.. tak luak pun tolong orang..
Tp klu dah org yang ditolong tu jns tak sedar diri... time susah jer cari kita wat per kan...


Tp ni lah aku... skang ni aku marah, kecewa dan terkilan sgt dgn perangai dia...
Tp apa yg aku leh wat..
Myb esok lusa dia akan call n mintak tolong aku... aku akan tolong dia lg...
Perlu ke aku tolong org mcm dia ni...
Ntah la......

3 membebel:

yussygsara said...

xyah lyn..huhu

Madamme Anne said...

tu la... kdg2 anne ni jns lembut hati. bile dah cooldown, bile dia mintak tolong mula la tolong.. selalu jd mcm tu...

yussygsara said...

hmm jgn termkn diri sndri dh lee ek :)