Wednesday, February 25, 2009

KLINIK..

Td gi klinik..
bwk ain.. hidung dia berdarah..
tak tau la kenapa dia jd mcm tuh..
taik hidung dia berdarah jer..
skang ni kat muka dia pun naik mcm kudis sket..
risaunyer la...

semalam anak kwn aku kena admit ward..
jangkitan apa tah..
tp kat kulit dia jd merah2 mcm kena ulat bulu..
cuma bezanyer, merah2 tu dlm kulit..
umur baru setahun..
sian sgt dia..
masuk je dlm ward.. dia tido..
rasenyer dlm 20 minit tido..
nurse datang nak wat analyzer.. sedut kahak..
memang la benda tu tak sakit..
anas pun selalu gak wat analyzer..
tp kyra tu tak pernah wat..
tmbah lak dia tengah tido, org kaco...
menagis la dia.. sian sgt tgk..
mama dia tak reti nak pegang, maklumlah tak pernah wat..
so aku tolong la pegangkan..
bila kyra menangis..
menitik2 air mata mama dia atas tangan aku..
sedihnyer la kan bile tgk anak kita sakit..

waktu tu aku teringat waktu ain dulu..
lepas lahirkan ain..
lebih kurang 5 hari, nurse check.. nurse ckp yg ain ade Kuning (jaundis)
so kena bwk dia gi klinik nak amik darah..
aku gi klinik dgn mak.. mak yg pegangkan ain waktu pembantu makmal tu amik darah ain..
aku duduk je kat tempat menunggu..
tp aku ttp nmpk org tu cucuk ain.. ain menangis..
on the same time.. menitik2 air mata aku..
aku rase nak gi sepak jer pembantu makmal tu..
sian anak aku..

mcm hari ni.. ain sihat.. tp tetap merisaukan aku
cepat2 la sembuh yer sayang..
mummy risau la..

0 membebel: