Saturday, February 28, 2009

NEw Glases

baru-baru.. diatas rase ketidakselesaan yang amat ketara..
aku pun gi lah buat cermin mata baru..
actually aku ni bukannyer rabun.. tp silau..
so bile drive mlm tu, quite menggangu la...
so, disebabkan aku ade kenal sorang kakak ni, dia ni supervisor kat kedai optical kat megamall..
abang dia satu kilang dgn suami aku.. jd kitorang agak rapat gak
la..
lgpun waktu tukar cermin sunglases aku pun, aku wat kat kakak ni.. dapat la murah cket..
jd.. bile aku dah bertekad nak wat glases baru..
aku pun terus la menuju ke kedai dia...
tanpa berpikir panjang, aku jumpa dia n terus ckp
" kak arni, saya nak wat glases la.. susah nak drive mlm"
kak arni just smile.. disebabkan aku dah pernah wat glases kat cini, so tak yah dah la test mata..
kak arni pun tanyer " nak patern glases caner"
aku jwb " nak yg frameless"
kak arni pun pilih la beberapa jenis patern yg frame les..
actually, niat aku nak glases yg murah2 jer sbb aku just nak pakai waktu drive mlm..
tp aku jd tersentak bile patern2 yg kak arni serahkan kat aku semuanyer jenama SOLVI TITUS..
harga pun boleh tahan gak..
yang pastinyer melebihi budget aku yang ciput ni.. hehehe
then, barula aku sedar..
rupanyer aku ni salah masuk kedai..
kedai optical ni semuanyer jual jenama SOLVI TITUS & CYMA..
bukan dlm budget aku...
alahai.. caner la ni.. takkan aku nak gi blah plak.. MALU...
last ly aku pilih gak la...
setelah di kira semuanyer..
harga glases aku ni 3 kali ganda dari bugdet aku..

aduhai...

Nasib baik la ade less 30%..
tp after less pun, masih lagi 2x ganda dari budget aku..
aku pun dgn muka tak malu ckp" erm, tak leh less lagi ker kak arni"
hehehe
kak arni pun membuka laci dia..
" ha.. ni ade voucher less 50%, patutnyer voucher ni dapat klu beli jam kat kedai depan tu"
sambil kak arni tunjuk kedai jam dimana jam yg dijual pada aku la.. mhl2 nyer yg amat..
hehehe
last2.. dapat la aku less 50%.. namun masih lagi melebihi budget..
disebabkan aku wat glases tu waktu tgh bulan.. terpaksa la aku tunggu sampai dpt gaji baru amik.. hehehe, pokai tul bulan nih..
so, dlm mggu lepas aku dah amik.. n try pakai..
mmg best.. cerah kembali akhirnyer dunia aku..


ahaksss...





ni la wajah aku bercermin mata.. my Mr( skang ni aku nak address hubby aku sbg My Mr) kata, sket2 nmpk la mcm org tua.. nyampah tul..

2 membebel:

amni adam said...

jam tangan aku yang si dia bg tu jenama solvi titus laa..
hehehhe...harga pun bleh tahan jugak..sestere

Madamme Anne said...

hehehe
cermin mata nak pakai kejap2 jer.. nasib la.. dah terlanjur.. pejam mata je la byr.. sadis tul..