Wednesday, August 12, 2009

Dah ludah jilat balik....

gambar ni tak de kena mengena pun dgn post aku nih

Peribahasa Melayu " Dah ludah Jilat balik" (betulkan aku jika aku slh).. rasenyer maksudnyer, perkara atau benda yang dah pernah kita tolak.. then kita amik semula...

sama lah mcm perhubungan seseorang kan... (aku tak tujukan kepada sesiapa yer.. hanyer sekadar berkongsi cerita)

Dulu.. aku sangat menggunakan prinsip ni.. bg aku, bile sesuatu hubungan tu dah putus, klu diorg continue semula sama la seperti peribahasa tu..

kadang2 ego ni tinggi, aku sendiri pernah alami... kerana terlalu berpegang pada prinsip dan ego yang tinggi.. aku tak sanggup continue hubungan kitorang walaupun aku masih sayangkan si dia tu..

( tp tak kesah la.. yang berlalu tetap berlalu.. aku pun dah ada kehidupan yang bahagia sekarang)..

Tp baru2 ni terjadi la pada seorang kenalanku.. in this week, bf dia mintak breakup.. yg lebih menyedihkan.. hanya menggunakan SMS.. bila dia nak berckp, Bf dia kata.. 'TAK NAK, HATI TAK TENANG'

sakit hati kan... dia still menunggu Bf dia tuh..

andaikata Bf dia datang balik pada dia... Bukan ke dah jadi seperti peribahasa di atas.. Patut ke dia terima balik Bf dia... Klau dia berpegang pada prinsip Peribahasa tu.. dia sedikit merana sbb Dia sangat la sayangkan si BF nih..

aku pun tak reti nak ckp... zaman bercintan-cintun ku dah hbs..

hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..

0 membebel: