Monday, August 10, 2009

Tulang kaki Patah?????



nmpk tak apa tuh....
hehehe.. tu la x-ray tulang kecil kaki yang patah..
owh... bukan kaki aku..
tu kaki my Mr.. setelah 3 mggu dia berjln terhencot-hencot..
rupa-rupanye tulang kaki dia patah...
kat betis

kisahnyer bermula lebih kurang 3 mggu lepas..
My mr ni kan kaki bola, so department dia wat la perlawanan bola antara bahagian..
so waktu game final.. da nak dkt2 time up tu.. dia kena rempuh dgn pihak lawan.. (citer dia la)
so pada yg kenal my Mr tu, agaknyer korang leh bygkan la my mr tu kena rempuh dgn kawan dia yang 2 kali ganda dari dia... aku rase melayang gak la dia...
so.. dlm 3 hari lepas dia kena tu.. dia pun gi la klinik swasta..
even kaki dia sakit, dia still lagi kena gi kerja...
waktu kat klinik tu, doctor ckp cuma muscle problem.. dlm seminggu akan elok
kaki dia tak bengkak, sbb lepas je dia kena rempuh tu, dia terus kuar padang n letak ais kat kaki dia...

dah tunggu seminggu.. still lagi tak elok..
dah gi Bukit jalil... next weekend nyer kitorang gi ampang plak..
still lgi tak baik..
so da start risau dah..
on tuesday last week, dia gi lagi 1 klinik swasta tang provide x-ray.. doctor still ckap muscle problem.. tak dapat nak x-ray that day coz juru x-ray cuti... ok la..
then, on saturday.. kitorang gi klinik swasta yang lain plak... terus wat x-ray...
quiet shock gak la.. rupanya ada tulang yang patah..
Doctor suggestkan dia terus gi hospital... disebabkan ada perkara yang perlu diselesaikan.. kitorang pun gi hospital on sunday...
1st kitorang gi KSH.. dah nak admit wad dah.. check dgn insurans, dia tak cover warded kak situ.. kena gi KMC..
then kitorang pun gi KMC.. Speciallist Doctor tak de, kena gi Isnin.. ward plak dah fully book..
erm.. is posibble my Mr ni tak nak gi GH.. so kitorang call my fren's wife..
kakak ni staff nurse, so dia ckp biasenyer klu patah tak teruk.. diaorang akan simen jer.. tak la amik masa lama...
kitorang pun tekad hati gi kat GH.. waktu register, MA kat situ tgk x-ray my mr.. diorg kata myb kena admit ward n operate..
of coz my Mr nak amrah sbb dia tak nak kena admit kat GH.. then aku mintak balik.. but, doc kat emergency department tu suggest tunggu doctor orthopedik check dulu...
sementara tggu doc orthopedik, my Mr kena admit kat observation ward.. dlm 2 jam gak la menunggu...
siap aku kena marah dgn sister lagi.. sbb aku turut membaringkan diri aku sebelah my Mr.. rupanyer dia ingat aku ni girlfren my Mr... waktu dia dtg check my mr.. dia jeling aku sambil tunjuk ke arah My mr n tanyer.. " sapa?"
aku dgn selambe jer la jwb.. " owh.. suami saya"...
baru la dia angguk.. hehehehe

dlm kul 7 mlm gak la doc orthopedik baru check my Mr.. last2 keputusannyer..
" owh.. in this case.. we dont have to do anything.. this 'Fibula' (tak tau la btul tak ejaan.. nama bagi tulang yg patah tu) akan sembuh dgn sendirinya.. no need to cement neither to operate.. hehehe

skang my Mr sedang beristirehat di rumah kerana dpt MC selama 1 week.. dan dia berjln menggunakan tongkat...
ish..ish..ish....
sian abang ayang nih...

1 membebel:

Unknown said...

kak... tumpang tanye... kalau patah camtu... berapa minggu or bulan sembuh... leh sembuh camtu je ke... sebab saya pun patah lebih kurang camtu gak... tapi saya ada patah kat tempat lain gak... malas nak gi hospital... tolong ye....