Tuesday, April 6, 2010

from a-z

jari jemari ni rase gatal je nak menaip.. meletakkan sebuah kisah tp idea tu kurang.. :D..
hari ni quite release coz my bos definately berada di Genting for meeting n all the officer tadak berada di pejabat.. aman rasenya dunia ku sebentar.. klu diikutkan bukanlah byk sgt kerja kat pejabat ni tp semuanya terlalu leceh.. menjaga 14 orang pegawai yg bermcm2 ragam.. yg kadangkala lebih menyakitkan hati, ada staf lain yang boleh lakukan tp masih lagi nak serahkan segalanya pada aku.. aku seorang PA, secrectary.. bukan kah sepatutnya seorang PA seharusnya hanya menjaga segala keperluan Bosnya sahaja.. (official only k).. tp bila disini, aku diberikan tugas admin... lebih menyakitkan hati bile previous clerk melarikan diri.. semua beban kerja beliau aku perlu tanggung.. semua atas daya kreativiti perlu digunakan..
"macam mana nak dapatkan surat akuan"
"macam mana nak check utk pinjaman perumahan"
"saya punya surat x terima"
"claim saya x terima, nak check dgn sapa"
"tolong fakskan"
"tolong wat salinan"
"surat ni nak hntr pada siapa"
"mcm mana nak bukak web ni"
itulah antara soalan2 yg sering aku kena jwb.. aduhai.. leceh btul la..
skang bile typist dah dinaikkan jd clerk.. kerja diorg tetap sama.. aku ttp memikul semua kerja.. Penat btul rase..
Penat.. penat.. penat..
so bile dapat relax macam ni.. rase aman btul dunia...
semalam waktu ambil ain dari taska, dia seronok sgt sbb dia balik awal dari raka2 dia yg lain..
melompat2 dia smbil menyanyi.. "yeah, hari ni ain balik awal".. hehehe
ain ni lawak btul la...
aku bukanlah story teller.. x de la pandai sgt nak menulis blog.. sbb tu lama b4 dis lama btul aku x update blog aku..
ain dah semakin besar, dah semakin pandai.. sampaikan bile aku wat birthday party dia.. ada antara pekerja di taska tu kata dia masih x percaya yang ain tu umurnya baru 4 tahun sbb dia sendiri ada anak umur 4 dan 5 tahun.. tp kepetahan & kelincahan ain tu seperti melebihi dari umurnya.. pengasuh dia selalu puji dia which is membuatkan aku sgt berbangga dgn dia..
katanya
"Ain ni bijak kak, dia klu saya ajar sentiasa ikut, mudah paham.. pastu dia rajin.. klu org suh buat kerja sekolah, dia buat dulu baru dia tido.."
then no wonder la dia jarang bawak buku kerja balik sbb kerja dia selalunya dah siap dari kat taska lagi...
Apa lagi yg Ain mampu buat sekarang.
- dia pandai menulis huruf A hingga Z
- dia boleh mengira sehingga 30
- dia dah boleh menambah no2 dari no 1 sampai no 9
- dia dah boleh membaca huruf di buku, cuma dia masih keliru utk bunyikan..
- certain2 perkataan dia dah boleh mengeja mcm KERETA, LORI, BUKU & SORI
- dia dah pandai baca iqra' 1..
erm.. apa lg ntah..
tp Ain selalu bg ayat2 yg buat kdg2 aku bgga, terkedu..
dulu dia ckp kat aku yg dia NAK MASUK SYURGA, X NAK MASUK API NERAKA.. jdnya dia nak selalu tolong aku.. hehehehe..
PAndai btul la... Comel....

3 membebel:

-Sara- said...

hmm smela sara kt opis nii..sume dtg duk tnye sara..sbb dorg ckp klo tnye peg laen pon tnye kt sara jee..ssh la klo sume otai..adehh..
ops btw bout ain tuu ..how clever gurl :)

Madamme Anne said...

tu la kan sara.. rase kdg2 nak sepak je kepala diorag tu.. hehehe
TQ.. clever n byk akal.. hari2 nak wat ragam...

are-za said...

oficer nie mcm2 perangai anne..bykkan sabor ajolah..

gud gurlz la ur anak tue...