Tuesday, July 20, 2010

Puding Gula Hangus...



Finally..
setelah beberapa hari aku menahan nafsu besar aku ni..
aku buat jugak Puding Gula Hangus ni.. tu pun setelah 3-4 kali menghafaz, mentelaah resepi dari Cik Puan Ezzah n Pn Zuelira..

.
.

.
.

akhirnya, ini lah hasilnyer..


rase????.. Hanan ckp sedap.. mean sedap la tu kan.. hehehe


bancuhan telur tu aku whisk pakai tgn jer sbb xde blender... blender hanye digunakan utk blend bawang, cili, halia etc.. hehehe

lenguh tangan tau memukul telur2 tuh..

9 membebel:

Ezzah said...

fuuuhhh....rupanya mmg cantik!!! pndai ko buat. :D

fatenton said...

cantiklah ann.. warna pun cantik..
faten baru igt nak try bulan puasa nih :)

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

hehehe...kebetulan, saya pun buat gak...tapi awak punya cantik dari saya buat...haihh...

btw, hanan tu saper...
nama anak saya hanan....

deelira said...

izan..hanan tu suami dia la..hehe
anne.. mmg mantap la..meleleh .. :)

Madamme Anne said...

izah: tq.. ni pun puas tau mentelaah korang nyer resepi...

Madamme Anne said...

faten: try la wat.. sedap la puding ni.. tp smlm siap dlm kul 10 mlm.. so hari ni ler bru nak rase yg sejuknyer..

Madamme Anne said...

izan... haah.. kebetulan plak eh.. myb sbb gule kot.. saya waktu wat tu takut2 je sbb cikgu2 ckp kena gune api kecik.. hehe


izan.. haah; Hanan tu Hubby saya.. kwn2 anak saya pun ramai nama hanan.. hehehe

Madamme Anne said...

zue: puas mentelaah tau resepi awak.. hanan tukang baca resepi n tgk sama x apa yg kitorang wat dgn dlm blog awak.. hehehe.. riuh rendah laki bini.. tu pun gmbr x sempat gak nak amik.. hahaha

JUE said...

Mantap Anne!
K.Jue pn dh try wat guna resepi Ezzah. Next time nk wat lagi...senang sgt2! =)