Tuesday, July 6, 2010

3.22 ptg..


rasenya blog ni asyik berhabuk jer.. x tau la kenapa mls sgt nak update kan blog ni..
bile dah lama sgt x update.. mula la terlalu byk benda nak diceritakan sampai x tau kat mana nak mulakan.. hehehe

dah 2 minggu aku pun rase mls2 je nak gi kerja.. hari ni puasa.. tp x tau nak masak apa utk berbuka..
ckp pasal masak.. hehehe(aku ketawa dulu eh).. waktu 2 hari ke2 aku puasa.. rase teringin nak mkn kari.. tp aku mmg aku pandangan negatif sket pasal kari ni.. usually aku cume mkn kari yg mak or family aku masak jer.. klu kat luar tu, susah la aku ni nak mkn.. so sbb hari kerja, xkan aku nak balik rumah mak plak kan... then try la masak kari.. Resultnya????? rase mcm hampeh.. tp sbb aku dapat hubby yg baik.. dia ckp boleh la nak dimakan wlupun x brape rase kari.. eeeeeeeeeeeeeeeeii.. teruk tul la aku nih.

last 2 week plak.. Birthday week.. it birthday for my Mom n My dad.. so kitrang plan tuk wat barbeku.. barbeku ayam udang, ikan, sotong.. siap cucuk2 sate lg.. resepi??? itu kak ngah i punyer kerja.. ok la.. owh B4 that.. hari jumaat mlm tu, aku dengan penuh semangatnyer buat kek utk diorang.. huhuhu.. Strawberry cheese cake.. amik resepi dari kak juwita.. sedap gler seh.. hehehe.. (tarik keta kabel sendiri)


gmbr x grand.. alas surat khabar jer.. hikhik

kek tu dibuat pd jumaat mlm.. so ada sehari la aku letakkan dlm peti.. hari sabtu mlm, kul 8 mlm baru la kitorang balik umah mak kat Panching... sampai2 kat umah, tgk mak n abah x de.. rupanya ada kenduri kat umah mak sedara aku.. bile je nmpk kereta abah turun.. kitorang suh cucu2 ni tunggu depan pintu sambil Hani, merangkap cucu pertama mak abah pegang kek.. konon2 bile mak n abah masuk umah.. terus la nak menjerit Happy Birthday.. sekalinya abah wat main2 pintu, kononnyer hantu la plak.. budak2 tu takut ler.. x jd ler suprisekan atuk nenek.. hahaha

Mak pun potong la kek.. hishhh.. debar ni sbnrnya.. takut rupa je cantik... mula2 liat.. lepas tu ok.. sedap.. tp manis sgt la plaknyer.. takpe la.. janji rasenyer sedap.. huhuhu...

aduh... pedih la plak perut tgk kek tuh.. menguji keimanan btul ler.. nnt la update lain plak.. :D

8 membebel:

-Sara- said...

wahh tgk rupe kek tu mengancam!
bgos btol N nii bufday party wt kek sndri..klo sara book jela kt kdai..nk buat sndri jgn hrp! ;P

Ezzah said...

wowo!!! teruja weh aku tgk! :D
nak nak nak!!!!!

Madamme Anne said...

sara: sekali sekali apa salahnyer.. hehehe.. lgpun klu beli kat SR tu mhl sgt ler.. huhuhu

Madamme Anne said...

ezzah: nak??? balik kuantan, mari rumah aku ler... hehehe

deelira@deeliraz said...

cedapnyer...

Unknown said...

wehhh...terliur aku nengok kek ko tu!!!!! nakkkkkkkkk!!!!!!

Madamme Anne said...

zue: alhamdulillah.. mmg sedap.. hikhik

Madamme Anne said...

nak???? meh dtg sini eh.. hehehe