Monday, October 4, 2010

dilema saya..

aku nak kongsi masalah dgn kawan2 blogger sekalian..
mmg aku bukanler aktif sgt berblog ni dan aku x tau sape pun yg membaca blog ni..
tp hari ni aku nak mencurahkan masalah aku kat korang..

mane2 rakan yg kenal semua tahu that im dying utk kurus.. xde nak kurus mcm supermodel, tp klu leh nak la kurus sket dari sekarang.. berat aku skang dah 63kg.. dengan ketinggian takat 156cm ni.. mmg nmpk chubby gler nyer.. semua baju x masuk.. x kena bile dipakai..
lemah sgt rasa..

skang aku pun dah bertudung.. muka aku mmg chubby sgt.. dulu sgt sakit hati bile org tegur muka tembam.. weight gain ker???
actually aku sendri pun dah x tau apa cara lg nak kuruskan bdn..

nnt ada reunion, middle Nov.. dgn highschool friend.. aku sbnrnyer takut nak gi... nnt msti kwn2 akan tegur betapa gemuknyer aku... aku takut nak join..
hati aku sedih sgt bile dgr org tegur mcm tuh..
bukannyer aku nak gemuk mcm ni..

kadang2 aku sedapkan hati dgn ckp yg aku bukannyer gemuk sgt.. cume dulu time sekolah aku terlampau kurus..
mmg sgt beza sbb time sek dulu berat aku cume 43kg, before kawin berat aku dlm 46kg... tp skang berat aku dah 63kg...

lebih menyakitkan bile kawan2 lain yg ada anak pun still leh maintai jer.. nape aku yg overdose gemuknyer.. aduhai..

skang aku ingat nak diet.. extreme diet.. x nak mkn nasi langsung for a month.. tp pg ni aku dah bhn 2 roll roti...adeh... caner ni...

bile ckp dgn hanan, dia akan ckp "U bknnyer gemuk sgt pun, pedulikan je org"
masalah hati aku terguris sgt bile dgr org mcm mengejek kegemukan aku ni...

sedihnyer.....





zaman single




setelah 2 org anak... byk btul lemak berlebihan

20 membebel:

Ezzah said...

aisyyy..aku juga mengalami masalah yg sama! :D

deelira@deeliraz said...

anne,lumrah la kalau kita dah kawen badan kita naik.zue pon hadapi masalah yang sama,sejak beranak 2 berat skrg dah 63 sedangkan dl 56 gitu je. zue pon dah cube utk diet tp x menjadik.

nasihat utk anne.JGN DIET SECARA EXTREME boleh memudaratkan. jgn sampai awk sakit dan kena masuk hospital.maybe anne kena tukar cara pemakanan.cth x amik ais.bnyk minum air kosong. nasi amik sesenduk saje.banyak lauk dan buah2 an.zue kalau diet dgn cara yang betul turun jugak 2-3kg.

Madamme Anne said...

ezzah: hehehe :D

Madamme Anne said...

Zue: x tau la zue.. dah mcm2 cara dah buat.. sampai da x ret dah caner nak wat.. wat diet mcm tu pun sama gak.. pening tul la.. btw: thank for ur advise.. sometime benda ni killing me..

dakcik said...

anne..jgn risau nmpak gemok..ain pon gemok jgk..ari2 duk pk berat..hehehe

cume kene kurangkan mkn nasi..n byk amik buah2..wat senama yg penting..at least jogging or main tali skipping..bru berat maintain..
yg penting jgn mkn lewat mlm n fast food selalu..:)

-Sara- said...

N, klo nk pk psl brt bdn ni as woman xmustahil bleh jd giler laa..sme cm sara nii..sometimes addict to diet sgt2! yeah n its worth it jgkla dgn pelaburan n smngt iltizam ade lose near to 8kg..but skrg sara dh plan utk preggy..diet2 tu dh slow2 dh pon..mkn jee..hehe :)

pe pon wish u gud luck with ur diet ok! yg pnting fokus! :)

Madamme Anne said...

ain: tu la.. klu leh nak turun sampai angka 50++ pun dah ok dah.. dari lepas bersalin anak ke2 hari tu smpai skang mmg 63kg jer..
nak exersice tu ler yg susah sgt tu.. huhuhu.. insyaallah akan cube praktikkan nasihat rakan2 sekalian..

Madamme Anne said...

sara.. tu ler.. nak amik package pelansingan tu berat tul rase.. produk utk kuruskan bdn dah mcm2 dah try..

btw, gud luck for sara.. syaqir dah lama nak adik tu kan.. hehehe

JUE said...

Mmg sedih Anne...K.Jue pun sama. Last yearnye high school reunion pun K.Jue x gi. Sebab malu badan dh naik. Puas la kwn2 pujuk soh gi...hargham!

JUE said...

Klu K.Jue puji..dulu Anne cantik, lagi sakit ati kan? huhu...
K.Jue memahami...

entry terkini di blog K.Jue : Hadiah Giveaway

siti said...

aa bila bsalin anak 2nd mmg nek byk..ct nek 6kg..tp xdela gemok just 49kg hehehe. cuma tensen pewot xmo turun '(

Madamme Anne said...

kak jue: mmg sedih sgt.. ni klu leh x nak rase bertemu dgn kawan2.. x tau la hati ni mampu ke x thn dgr teguran2 diorg nnt..

Btw.. thanks utk pujian tu.. at least anne tau i use to be that pretty.. hahahah..

Madamme Anne said...

siti: siti x gemuk la klu mcm tu.. tang perut tu mmg x reti nak komen ler.. huhuhu.. xper, cik abang ct mampu.. pujuk je dia g tuk wat slimming program.. :D

Anne x gemuk time pregnant anak ke2.. since anak pertama lg.. mkn ikut perasaan sgt dulu..

siti said...

cik abg suro p slimming bila dh berenti xmau peknen lg dh..nih nk peknen lg tp p slimmingcentre watpe katenye haha

Madamme Anne said...

ct: ckp kat dia nak maintain balik perut tuh.. nnt klu prgnant balik, akan pntg btul2 la.. hehehe.. kang dah 30 lg payah perut tu nak kempis.. kihkih

puan nur elif said...

xde la gemuk mana pun tu..tapi klu husband x kisah watpe nak isah cakap orang lain..janji kita happy!

fatenton said...

ann..
takpe..
jgn jadikan gemuk tu penghalang utk ann menikmati hidup ini.. kena positif.. cuba try senaman.. diet yang sihat..faten lebih percaya kpd senaman daripada ambik pil2 atau ubat kurus.. :)

Madamme Anne said...

elif: sbb x happy ler.. x suke asyik dgr org tegur jer.. hubby mmg x kesah.. tp diri sendiri cam hilang confident.. huhuhu..

ye ker x gemuk.. hahaha

Madamme Anne said...

faten.. so far mmg x amik piul kurus.. x berani ler.. nak exersice tu ler.. byk ngat alasannyer.. hehehe..

Madamme Anne said...

thanks to all for ur advise.. really appreciate it.. lega cket rasenyer.. huhuhuhu