Wednesday, July 29, 2009

Nasi ayam

hari selasa lalu aku MC.. badan tak berapa sihat..
memang la.. aku gi menyeksakan diri di Bukit Jalil.. Whole day berpanas dan berdiri ataupun duduk di kali jln.. memang menyakitkan hati..
hari ahad balik kuantan..
lewat.. pukul 6 petang baru sampai rumah kakak aku..
ambil anak2... tgn anas makin teruk..
dia kan ade ekzema... dan menurut kakak aku.. dia mcm ada asma cket la...
hurm...
aku suggest pada my Mr untuk bawak Boy ke klinik..
kitorang pergi ke Klinik Pakar Kanak-Kanak Ang..
bile Doc check.. yes, he is...
dia memang kena serangan asma.. kena sedut nebulizer (itulah istilah yg aku gunakan)
menangis.. meraung.. melalak.. tgnku erat memeluk dia.. ya, dia dah semakin membesar, tenaganyer semakin kuat... last time kena sedut awal tahun lalu.. umurnya baru mencecah 7 bulan..
sabarlah sayang..
kesian, tp he would be better bile dah kena sedut tu kan...
alhamdulillah, lepas je keluar dari klinik.. he is very cheer n aktive..
habis kakak kena buli... aduhai..
disebabkan panel my Mr tak cover klinik pakar.. maka terpakse la aku mengeluarkan duit sendiri.. leh tahan gak.. Makan ratus gak eh...
tp nak wat caner kan... anak...
kita memang mahukan dia yang terbaik... jgn menyesal di kemudian hari sudah...

so hari selasa baru ni, mulanyer aku ingat nak mlskan diri jer...
tp bile memikirkan betapa lama aku dah tak memberi hubbyku makan..
aku aku merajinkan diri pergi ke pasar...
erm.. nak masak apa yer....
hikhik.. aku masak nasi ayam untuk dia..
lama dah tak mkn nasi ayam buatan sendiri..
dah 2x buat, hasilnye masih lagi tidak memuaskan...
kena cube selalu la gayanyer kan... hehehehe

hari ni duk opis mcm biase... bos ade..
alhamdulillah, kehidupan aku di pejabat tak lari menyakitkan hati..
aku sentiasa cuba mengambil positif untuk setiap perkara yg berlaku..

1 membebel:

JiJoE said...

oh nasi ayam.... :p