Wednesday, July 1, 2009

Pelangi Oh Pelangi

Membaca blog rakan2 ku dah menjadi satu hobi baru..
setiap hari, bile aku connet je pada internet..
perkara pertama yang aku lakukan ialah bukak blog aku dan lihat blog kawan2 aku yang lain..
aku suka membaca kesah2 diorang..
ada kisah anak2, ada kisah perkahwinan, keluarga dan mcm2 lagi..
kdg2 bile kita membaca.. adakalanye si penulis terlupa... menceritakan segalanyer..
sehingga si pembaca merasakan penulis seolah2 bongkak, show off..
but kawan2 ku.. andai kata itu pernah terlintas di hati korang bile membaca blog aku..
aku minta maaf.. aku sekadar ingin berkongsi cerita bersama kalian...

hari ni.. hari sebelum ni..
aku sentiasa menunggu cahaya.. pelangi, matahari, bulan...
ntah kenapa.. hatiku salju..
sukarnyer melemparkan senyuman.. sukarnyer ketawa..
terlalu byk masalah yang menimpa..
sehingga aku tak mampu nak terima..
dikala aku meluahkan segala ini, air mataku bergenang...
begitu sukar untuk mengandaikan masa hadapan...
sedih, kecewa, patah hati.. semua itu berlaku..

ya allah.. tabahkan hatiku...
aku perlukan begitu byk kekuatan sekarang..
terlalu byk perkara perlu aku selelsaikan..
aku tak boleh berputus asa..
byk lagi perkara bergantung padaku..

hidup ini compleks kan...
aku teringat di waktu aku di sekolah menengah dulu..
dari dulu sampai sekarang.. kwn2 ku tahu.. aku memang seorang yang tak reti diam..
talkative.. ketawa tak berhenti..
tp dalam ketawa itu, mungkin ada derita kan.. tak siapa yang tahu..
waktu tu aku berusia 16 tahun.. agaknyer terlalu byk masalah sehingga pada suatu hari tu, aku tak berckp.. aku menangis.. ramai yang tertanyer.. kenapa la minah kepoh ni menangis..
sahabatku menjawab.. dia ada masalah...
ayat yang keluar dari rakan lain... ish.. org macam dia pun ada masalah.. ingatkan dia tak de masalah.. selama ni tgk ketawa jer...
padaku, begitu cetek pemikiran mereka kan...

erm... ternyata aku tak tahu apa terjadi padaku sekarang..
aku perlukan kekuatan.. kekuatan untuk meneruskan segalanya..
YA.. SEGALA-GALANYA....

0 membebel: