Sunday, November 2, 2008

aM i A good Mother..

aku selalu bukak blog EZzah.. salah satu coretan dia ttg diri dia, sbg ibu kepada danish..
Bukan Ezah je yang pikirkan perkara tu.. aku pun selalu pikirkan benda yang sama...
* Adakah aku ibu yang baik?
* Adakah apa yang aku lakukan selama ini memadai?
* dapatkah aku membentuk anak aku supaya jg manusia yang berguna?
* cukupkah didikan yang aku berikan kepada anak2 aku?
Semua tu sentiasa dalam fikiran aku... Dalam masa seminggu lagi ain akan berlakon.. akan ade majlis ibu bapa taska dia.. dan dia akan ambil bahagian dalam lakonan.. besarnyer anak aku ni..
suatu hari nnt dia akan bersekolah...
suatu hari nnt dia akan jadi remaja... mungkin akan menjadi remaja yang memberontak.. mcm mana aku nak fahami isi hatinyer.. macam mane klu dia kan terpikir, " kenapa aku dapat mummy mcm ni"
macam mane klu dia kan lalaui fasa remaja yang sentiasa salahkan ibunya...
boleh ke aku menjadi rakan karibnyer...
adakah dia akan meluahkan perasaan hatinyer kepada aku..
aku takut aku tak kenal pada anak aku sendiri nnt...

20 tahun akan datang dia mungkin akan berkahwin.. dia akan ikut suaminyer...
aku seperti kehilangan anak...
sekarang apa yang dia mahukan semuanyer dia kan mintak dari aku dan hanan...
sikit2 mummy, sikit2 daddy...
makin lama dia akan kurang mahukan kami...
yer...
dia dah semakin meninggalkan kami...

ain, ketahuilah...
walau ape yang mummy lakukan.. ain tetap kesayangan mummy.. mummy tak dapat fikirkan hidup mummy tanpa ain dan adik anas...
semoga ain dan anas membesar dan menjadi manusia yang berguna.....

YES MY BOTH SWEETHEART...
YOU ARE THE GREAT REASON FOR ME TO MOVE ON.....

0 membebel: