Wednesday, November 19, 2008

Just My Opinion la..

Td aku terbaca satu blog ditulis oleh pakdi.. biase la ttg politik.. Barang Murah Barang Mahal..
terus terang aku katakan, dah lebih sebulan aku tak tengok berita..
Sebab apa?
Sebab berita skang cuma ttg politik.. dalam fikiran aku, bila kita sebut tentang berita, aku nak berita ttg kemalangan, tengtang rompakan, ttg kematian.. aku nak tau yang itu.. aku tak nak tau pasal projek itu la, projrk inilah.. caner nak turunkan harga myk la, walaupun myk kita mhl, tp lg murah dari singapore la... aku tak nak tau.. sebab semua tu fake.. semuanyer propaganda.. dlm berita je yg tu.. padahal realitinyer tak seperti yang digembar-gemburkan..
disebabkan aku mls nak amik tau.. betul, aku sikit pun tak kesah harga myk naik ke, turun ke sbbnya aku tau.. walau aku marah ke, bengang ke, bising ker.. aku tak de kuasa.. takkan aku nak boikot myk kot.. nak suh aku tolak keta ker.. dah namanyer duk malaysia.. terpaksa la terima kan...
MyEm0.Com
aku pun tak pernah gi mane2 luar negara.. tp yg aku tahu, harga kereta di singapore lebih murah dari kita di Malaysia.. dan gaji yang diberikan pada mereka yang bekerja di Singapore sgtlah tggi.. Namun, singapore bukanlah negara Islam.. kata hubbyku.. Susah gler nak sembahyang Zohor dan Asar sbb mereka tak sediakan waktu lgsg untuk sembahyang..
So, aku sbg goverment servant ni terima je la.. dan aku memang tak suka tgk berita.. Especially berita tv3.. Penuh dgn propaganda.. nak tgk berita, baik korang tgk BRTV.. dapat la jugak berita ttg kemalangan yang berlaku.. hehehe
MyEm0.com

0 membebel: