Friday, June 5, 2009

erm....

sebenarnya aku tak berapa ade mood nak ber blog hari ni..
tp bile aku membaca blog cikpuan ezah kita tu...
aku pun teringat satu perkara...

kisahnyer berlaku hari rabu yang lalu...
hari tu aku cuti.. men'settle'kan kes rumah yang kena pecah tu la..
so start awal pg, aku n my mr. hantar anak2 ke taska..
then pegi breakfast..
actually, aku jarang amik breakfast.. biasenyer sekadar roti dan air milo jer..
disebabkan my mr bwk gi kedai makan.. so aku pun mkn la nasi myk..
tak tau la kenapa.. (sebenarnya sedih pasal rumah)
aku tak berapa selera mkn.. nasi myk yg aku mkn tu, separuh pun tak hbs..
(walaubagaimanapun, ayam tetap habis.. hehehehe)

lepas breakfast, kitorang terus ke balai wat report..
siap wat report.. aku n my mr menyiapkan kerja lain... hehehehe
kitorang gi survey sport rim, survey motor.. tah ape2 kan..
aku ikut je mr aku tu.. dia yang bwk keta...
then lunch hour...

kitorg gi Megamall...
dia tanyer aku nak mkn ke tak..

ish.. gler ke apa??? nak ajak aku mkn...
aku leh makan nasi sekali je la sehari..
kan baru ni aku dah bgtau yang berat aku naik 2kg..
walaupun sebenarnyer mesin timbang tu yang salah... jarum dia dah terlari cket...

maka, aku pun dengan penuh perasaan bgtau kat my. Mr yg aku ni leh mkn nasi sekali je sehari...
dia pun mengangguk penuh mengerti...
disebabkan dia lapar.. walaupun dia tak bgtau aku..
(alah, klu dia ajak mkn, mstilah sebab dia lapar kan)
aku pun ajak gak la dia mkn, just aku bgtau yg aku nak cari yg leh alas perut jer..
mulanya ingat nak mkn roti kat Deli Country... tibe2 aku teringat yang dia suka mkn roti yang kat GSC tu... New York Chicken & Chicago Beef..
so kitorg beli la sorang satu..
(of course la aku nyer Chicken)
dah kenyang... ingat nak balik umah...
aku pun bersuara.......

"abg, singgah EC Mall jap, nak beli Big Apple Donut la" hik hik..
My. Mr pandang aku sambil menjeling...
"kata nak diet, tak nak mkn nasi... tak payah nak ngada"
"leh la... dah dk 2 bln tak mkn donut"
"ayang tau tak, sebijik donut yg ayang mkn tu menaikkan berat ayang 1kg"
mak aih.. melampau tul teori My Mr..
" leh la, nak rase jer... pasni 2 bln lak ayang tak mkn dah donut"
hehehehe... akhirnyer My Mr. mengalah gak...

so hari rabu itu hari...
dapatlah aku merasa Chocoholic & The Alien
hehehehe.....

4 membebel:

Ezzah said...

oit mak cik..pantang nasi je menda lain x pantang buat pe? hehehehe

:D

Madamme Anne said...

ezzah: kan dah ckp.. pasni 2 bln tak mkn dah donut.. hahahaha..

axie said...

best kan makan?? haha =D

Madamme Anne said...

axie: ye la, mkn memang sedap... tp...
(sedih.. sbb tak leh mkn sdp2 selalu)