Thursday, June 25, 2009

Marah, Sedih, Bengang, Sakit Hati...

Lama dah aku tak update Blog kan..

actually b4 ni aku pakai wireless opis kan.. tak tau la kenapa since 2 mggu yang lalu semua kena block...
bile aku click kat blogsport jer... dia akan keluar tulisan gini..


writeHeader();
Content blocked by your organization
Reason:
This Websense category is filtered: Social Networking and Personal Sites.
writeReason()

URL:
http://www.blogger.com/home
Contact:
Mas Irwan (
irwan.mohd@moe.gov.my)


Bengang tul aku...
Tapi skang dah ok sbb aku bawak broadband aku sendiri...

tp aku tetap marah, bengang, sakit hati...
aku dah tak kesah dah.. lantak la klu korang baca ke apa..
tp aku memang bengang kat orang2 kat pejabat nih..
aku tau lah korang pegawai.. anak korang pun lebih kurang sebaya dgn aku..
tp korang pun kena la hormat aku gak..
aku ni PA.. bukannyer PT...
aku kerja dengan bos jer.. bukan kena jaga korang...
bukan kerja aku nak remindkan korang nyer meeting...
klu meeting Bos memang la aku yang kena jaga..

ngok la korang nih...
ni satu kes yang terjadi hari isnin baru nih.. 22 Jun 2009

aku baru jer masuk pejabat, lepas punch card, aku terus ke tandas..
dlm kul 8.10 aku pun duduk la kat tempat aku..
nak check surat yang baru jer bos aku keluarkan..
baru je nak bukak fail, tetiba ada lah sorang pegawai ni dtg..
" salwa, ada panggilan meeting kat kat saya" kata Cik Min ni
aku pun jwb la " jap eh, saya check"
aku pun check la.. tgk ada satu surat panggilan mesyuarat untuk dia..
tarikh mesyuarat 23 Jun 2009.. tarikh yang bos aku minitkan ialah 19 jun 2009
" ada nih cik min. esok meeting"
"esok???? bila dapat surat nih?? kenapa awak tak bgtau saya???" dia dah start nak marah aku lah tu
" faks tu terima 19hb" aku pun da start bengang dah..
" hari ni dah 22, kenapa lama sgt ni???" bla..bla..bla...
" Cik min, 19 tu jumaat, tgk la waktu diorang faks.. msti la baru kuar hari ni"
aku rase memang dah rembas dah surat tu kat muka dia.. Ibu pejabat fakskan surat tu kul 4.45 ptg.. bos pun tak minit lagi.. agak2 la..
dia terus amik surat tu then naik tingkat atas...
hantu betul, surat tu bkn utk dia sorang jer.. utk bos aku gak.. aku kena wat copy dulu..
aku call bilik dia, dia tak jwb.. then aku naik atas...
dia tengah membebel dgn rakan kompromi dia tu..
tak guna tul...
aku dengan penuh sakit hati bgtau kat timbalan bos aku..
sedap je ayat timbalan bos aku..
"alah, dia ingat dia sorang je tau marah.. awak abaikan jer..."
hahahaha..
tp aku tetap sakit hati... then aku apply cuti...
AKU BTUL2 TENSION KERJA KAT SINI.... BENCI!!!!!!!

1 membebel:

Anonymous said...

Don't worry, be happy. Kita berhibur jap dengan pantun kelakar di bawah (dari buku ‘Alamak Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.