Wednesday, June 3, 2009

Rumahku oh Rumahku

orang kata rumah kita dalah tempat yang paling selamat untuk didiami..
tp tak tau la kenapa..
aku mcm tak leh nak percaya je ayat2 tu.

hari selasa yang lalu..
aku balik pad kerja, sampai rumah dalam kul 5.30ptg.. bestkan.. tak de jem.. kejap je sampai umah.. hehehe
aku terus je ke dapur.. nak masak la..
tp aku perasan sesuatu.. rupanyer pintu belakang aku tak tutup..
ish... aku dah start nak bising kat hubby..
then aku pun check la..
rupanya pintu rumah aku tu kena kopak..
perkara pertama yang aku lakukan ialah lari berpagar
( rumah aku penuh halangan, boy dah pandai naik tangga nak ke dapur.. hehehe)
aku terus gi bilik tengah.. aku tgk kamera canon adik ipar aku yg harga dkt 2.5k tu masih ada..
aku tgk kat tv umah aku, game PS2 hubby aku still ada..
aku rase rumah aku kena pecah.. tp apa yang hilang..
time tu gak aku pakse my. Mr utk panggil tukang kunci.. kunci belakang dah rosak..
esoknyer tu rasenyer dia akan kerja mlm..
then dia suh aku amik duit atas drawer..
tak de maknernyer... duit tu dah kena kebas.. burn la rm100..
tu la gatal ngat tgglkan duit..
duit tu My.Mr bg kat aku pgnyer tu.. disebabkan aku merajuk kat dia.. aku tak amik la duit tu..
dia pun tak bgtau kat aku yang dia bg duit tu kat aku..
main tgglkan je.. kan dah tak de rezeki..
padan muka aku..
bila dah ok sket.. kitorang pun duk la dpn tv.. boy main beg PS2..
My.Mr nak amikkan la utk boy.. ceh!!!!!
kosong rupanyer..
kena rembat gak..
Ini PS2 yang ke2 aku belikan utk hubby aku..
dua2 kena rembat..
dulu pun org masuk umah gak...
hurm.....
aku rse mcm dah tak berani jer nak duk situ....

2 membebel:

goblogbyfarah said...

haih, kena hati2 lebih ni..
make sure pintu sumer berkunci rapat..pakai mangga beau sikit biar susah nak potong..

Madamme Anne said...

tp kan kak farah... dia bukan potong mangga.. dia potong grill, tempat letak mangga tuh..
rase mcm org yang sama.. sbb dia tahu tempat yg dituju..