Wednesday, February 17, 2010

ini ain plak punya cerita

ini adalah cerita benar..
dah sesungguhnya aku x pernah mengajar anak aku supaya berckp sebegitu..
dan aku amatlah takut jika dia berckp sebegini di hadapan orang ramai..

ramai kawan2 tau yg anak sulung aku@ anak dara aku tu kini dah berusia 3 tahun 11 bulan..

yes... end of next month dia dah 4 thn..

anak dara aku ni, sgt la pandai nyer berckp..
dan aku sendiri pun x tau dari mana dia pandai berckp..
mmg org akan kata 'ikut sapa lagi mulut byk tu'
ye, aku tahu aku mmg mulut bising.. tp setiap ayat dah patah dia, x semua aku ajar..
especially yg tidak baik la..
so bile dia mengeluarkan kata2 yg agak mengerikan..
aku rase risau gak... kadang2 aku rase anak dara aku ni terlalu bijak dari umurnya pun ada..

kisah 1..

rumah aku ada 2 bilik air.. satu dlm master room & satu lg di dapur..
disebabkan dia mempunyai jns tandas yg berlainan.. aku asingkan bilik air tu..
aku akan pakai bilik air dlm room & other toilet is hanan punya responsibility..
oleh sbb itu, bathroom aku leh dikira bersih la.. dan anak2 aku sentiase menggunakan bilik air aku..
until 1 day, ain dtg dan bercerita
" mommy, bilik air kita bersih, bilik air sekolah bersih, bilik air nenek pun bersih kan'
"hurmmm" aku mls nak lyn ngat kerenah dia.. then dia smbung
" tp bilik air nenek yam kotor, kakak x suka la gi bilik air nenek yam"

aduhai.. celupar btul la mulut anak dara aku ni..
buatnya MIL aku dgr.. mampus aku!!!


Kesah ke2

dulu, aku pernah amik dia dari taska...
then sorang kawan dia pakai beg kait patern sling tu
dia pun bgtau la yg dia pun nak beg mcm tu..
disebabkan MIL aku sgt terror mengait dan sentiasa mengait..
so aku plan nak mintak MIL jer yg buatkan..

then, baru ni MIL dtg, hntrkan beg tu..
cume MIL buat beg galas belakang.. bukan sling beg...
so hasil kerjanya kurang memuaskan la sket

untill last week..
anak dara aku tu pgg beg tu then ckp kat aku
" mommy, kakak x nak la pakai beg ni bwk gi sekolah"
aku pun tanya la KENAPA
dia jwb
" kakak x nak nnt kwn2 kakak kata.. eh ain, beg awak buruk la... kakak malu la mommy"
sekali lagi aku terkesima...
caner ni????
aduhai....

Bijak terlebih ke anak aku???

3 membebel:

Ezzah said...

waahhh..leh tahan mulut ain..eheheheh...ikut mak dia kot. :P

-Sara- said...

amboi anak dare dea pndainyee beckp.... :)

Madamme Anne said...

ezzah: yg becok tu yer dtg dari mak..
tp yg laser tu bukan yer.. hikhik :P

sara: dia memang sgt pandai berckp.. dan sgt pandai belit setiap ayat kita.. naik pening rase..