Wednesday, February 17, 2010

TTG SAYA

lately x tau la kenapa dgn aku..
teruk sgt rasenya
badan yg sgt letih..
btw.. saya x mahu ajak org dtg umah saya skang sbb umah saya penuh dgn kain baju yg tidak berlipat..
hanan since early february BZ dgn plant shut down la..
everyday kerja 8 pg - 10 mlm..
biasenya dia balik, aku dah tido dah pun..

dan x tau la apa kena skang
muka aku tumbuh jerawat yg sgt byk sampai pipi aku belah kanan ni mcm membengkak.. dah la muka mmg nye sgt tembam.. sampai pedih2 pipi time tido..

tension la mcm ni..

aku rase myb sbb dulu aku ada pakai satu produk ni.. takut dah expired..
ye la aku ni kan tidak berdisiplin orangnya.. produk tu aku beli sejak tahun 2007 kot... makan ribu gak la.. tp aku x pakai.. baru2 ni aku pakai.. tibe2 je muka aku naik jerawat yang byk dan teruk.. tp kawan aku ckp 'xkan produk mhl, brand internasional leh rosakkan muka'..
hurmmmmm....

then, setelah pk masak2.. aku rase aku nak buang jer la seme benda tuh.. aku nak stick pada cleanser n essence jer.. tgk la caner muka aku nnt...
membazir je beli mhl2 kan.. padahal aku ni mmg jns pemalas.. clean ok la.. tp nak moisturise la, nak day cream la, nak nite cream la, nak sun block la, nak booster la.. seme tu aku mls...

satu lagi teori aku mengenai jerawat yg menyakitkan ni adalah sbb aku x dtg period..
lama btul.. almost 2 week..
dan sgt2 la merisaukan aku.. mane la tahu, rezeki aku bertambah lagi..
FYI, aku amik family planning jns IUCD.. so aku start pakai bulan Ogos 2008, tp bulan Mei 2009 terpakse dibuka smula sbb alat tu dah berubah kedudukan which is, klu aku pakai pun leh lekat jugak.. suppose alat tu tahan sampai 3 tahun.. hehehe
then last year on Mei aku pasang alat baru.. it suppose last for 1yr.. dan doc advise to check the position after 6 month.. tp sbb aku ni amik lewa jer.. aku x check...
sampai la this month.. bile aku still x dtg bestfriend tu.. aku da start x sng duduk dah.. dah lama hanan suh gi klinik tp lately sgt la sibuk...

sampai la semalam.. aku berkesempatan jupe doktor... dah scan, dah urine test.. hasilnya NEGATIVE...... fuh!!! heheheh
tp tetap benda yg sama berlaku.. ye.. Alat tu jatuh jugak...
then bile bestfriend aku dtg nnt.. kena la bwk kuar balik alat tu n pasang yg lain....
itu la kesahnya...

3 membebel:

Ezzah said...

ishk...nk kena p hadap doktor lagi la suh dia keluarkan balik?? ngeriiii.. :P

-Sara- said...

isshh cm takot jee pasang bende alah tu N..nyilu lorr :P

Madamme Anne said...

ezzah: haah.. 2, 3 hari lg aku kena gi la.. melayang lg rm150.. Ngeri??? x la, x de rase menda pun.. hikhik

sara: x de la ngilu.. ok jer.. sakit sket jer..:P