Sunday, February 21, 2010

Lagi cerita pasal Ain Hana

skang byk cerita ttg ain hana yg semakin meningkat umurnya tue.. well lagi 36 hari dia akan berusia 4 thn.. baru 4 thn.. tp aku rase dia mcm dah besar sgt dah...

1. Kasut Baru

last raya tahun lepas.. aku belikan ain kasut baru.. Crocs.. warna pink sbb biase la kan, anak perempuan.. dia suka sgt pakai kasut tu.. sampai la 2 mggu lepas bile dia masuk colouring contest, kasut dia tu putus..
sedih sgt.. tp sbb dia sgt suke pakai kasut tu, biapun putus, dia ttp pakai..

so since that, aku ni berusah cari kasut utk dia.. Nike, Adidas, Puma semua dah survey smpai la satu hari tu kitorang gi ECM.. mula2 masuk Nike.. x de yg sesuai.. then masuk Crocs.. yg aku n anan berkena x de saix plak.. maklum la yg less 50% kan.. yg ada saiz pun yg design x lawa.. then kitorg g al-ikhsan plak.. ttp x de yg berkenan... Lastly pusing balik kat Crocs.. mmula2 nak amik yg design x law tu.. then salesman dia tunjuk yg princess ni.. Ain terus grab.. lgsg x nak lepas.. Byr je kasut tu, terus pakai..Kasut lama dia tggl.. Kurang asam tul..

keesokan harinya dia gi sekolah.. jumpa kakak aku..
dia terus menjerit
" umi, ain beli kasut baru.. mummy belikan"
kakak aku mls nak layan dia.

so ptg tu, kakak aku call..
dia cerita
kasut Yaya, anak dia iaitu sepupu ain. beza mereka cuma 1 tahun jer..
hilang waktu diorg gi swimming ptg tu..
sesampainya kakak aku kat taska.. si becok ain ni terus cerita..
" umi, umi.. kasut iyah hilang kat tmpat swimming umi.. sian iyah umi.. umi belikan la kasut baru utk iyah.. macam ain punya ni.. ada princess.. murah jer.. mommy beli kat east cost mall"
kakak aku ckp dia berckp non stop.. rase nak tercekik dgr dia ckp murah jer..

then skang ni, anak sedara aku pun ak kasut mcm tu.. umi dia mmg x kan belikan kasut yg dikira agak mhl utk diaorang ni.. so aku la bertanggungjawab...
tp aku mane mampu nak belikan lg sepasang.. so pada sapa yg tau mane ada jual yg fake design macam ni.. tolong bgtau yer..


comel jer ain hana nyer kaki.. cute.. hikhik

0 membebel: