Sunday, May 23, 2010

great weekend

last week start dari hari khamis aku ni terasa nak mkn kek.. sebab opis pun nak wat meeting jumaat tu.. so plan nak bwk gi pejabat ler... tp apakan daya, aku xde oven.. kakak aku pinjam...
so kukus je la...
nak jd cerita, plaknyer aku beli ready made bancuhan...
rase mcm kek tu x berapa sedap jer.. hehehe
then pg sabtu plak... pk2 mcm org kat umah ni da x brape nak mkn kek choc.. so aku try la carrot cake... ok gak la.. itu pun amik resepi dari chef mat gebu... sedap kek aku.. licin, hbs semua dimakan oleh anak buah aku.. tq chef..


ni rupa kek tgh dlm oven

ni kek yg telah tinggal separuh


aku ni wat kerja nak cpt.. kul 1 baru start nak baking kek.. kul 3.30 dah nak gi tgk wayang...
bwk ain tgk Shrek 3D.. ermmmm
x best ler, baik tgk wayang biase jer.. lgpun 3D 2x ganda mhlnyer...
balik2 dari wayang... aku masak lasagne plak.... amik resepi dari kak hana yg duk jauh di jepun tu.. cume ubah cket tukarkan daging tu kepada ayam kisar ramli... biase la 1st time buat kan...
lawak pun ada.. lapisan atas sekali, aku tk gak kulit lasagne tu.. keras ler kulit tu.. patutnyer letak cheese jer.. tp tetap licin ler... especially bile nephew aku ada.. dia la yg paling berselera...

rupa lasagne yg tinggal sket.. (sorry, gmbr mmg worst)


mlm tu, anak2 kak ngah aku tidor umah aku.. kak chik n anak2 nyer pun tido umah aku.. riuh umah.. kak chik aku tu.. walaupun umah kami selang sebuah jer.. tp sbb hubby dia xde, dia rajin ler melepak umah aku...
pg esoknyer, aku bgn pun dah lmbt.. kak chik aku mintak watkan nasi ayam...
so dgn hanan gi tns manja beli bhn2... kul 2 siap ready utk makan.... kak ngah aku plak dtg ngam2 org tgh mkn.. suke dia.. nasib la aku msk pun byk.. sbb dah budget diorg akan makan kat umah aku..
rehat kejap.. mandi... anak2 buah n Ain hana gi taekwando... anas plak tido.. lama gler dia tido.. dkt 3 jam.. dari kul3 sampai kul 6 ptg.. senang cket aku wat kerja...
dlm kul 4, aku start uli doh.. wat pizza.. resepi dari Chef mat gebu gak.. cume isi dlm dia aku ltk ayam kisar, sosej n mushroom button jer...

ni rupa pizza yg belum dimasak

ni la pizza yg menjadi rebutan cucu2 pak din .. hehehe



kul 6, budak2 balik.. ngam2 pizza siap... licin sekali harung... siap ada yg menangis x cukup lg...
seronok btul tgk diorang mkn.. best gler rase mggu ni.. hehehe..

6 membebel:

Ezzah said...

aku request nk makan lasagna!!

x kira!

:D

dan juga pizza!:)

Madamme Anne said...

ezzah: ko klu berat ko naik, jgn salahkan aku eh... :D

-Sara- said...

rjinnye masak western! :)

Madamme Anne said...

sara: dah puas mkn nasi.. sekali skala tukar selera... dah selera pembawakkan budak nak menda ni.. terpakse la.. :P

deelira@deeliraz said...

rajen sgt :)

Madamme Anne said...

zue: tq... ada time gak.. hehehe