Monday, May 3, 2010

saje jer cerita

Hari ni nak cerita apa yer..
Ye la, aku ni bukannye reti sgt nak bercerita.. hehehe
Xtau la kenapa minggu ni aku rase susah sgt hati..
Myb coz Hanan nak gi main bola kat Kerteh.. Wakil MTBE.. ada possible sampai 10 hari..
Tu yg wat hati aku sedih sgt.. aku rase mcm x larat nak duk umah sorang dgn kerenah anak2 aku tu.. ntah la..
X bersedia.. Myb sbb dia pun mcm sambil lewa jer.. bile ditanye, jawapan dia..
“tak tau lg, surat x kuar lg”
Kita ni hati dah nak bagai.. dia leh selamber jer.. Ini la lelaki kan.. Amik mudah jer..


So aku mcm xde mood jer.. duk pejabat ngadap laptop..
Nak menyembang pun mls..
Dah la kat pejabat ni berat sebelah melampau2.. tension ler..
Especially bile ada kemasukan sorang pegawai ni.. taulah dia Master Holder.. alah, sket pun aku x heran.. umur dah lebih 45 baru ada Master.. Pastu nak wat lagak.. the best part is, dia ni asyik membontot je Deputy aku.. Deputy aku tu plak, klu ada org nak kipas dia, nak bg aircond kat dia.. Syiok sgt ler… Mata pun nmpk baik jerk at orang tu.. Lantak korang ler.. mls aku nak layan, layan korang, aku gak yang sakit hatinyer…


Sepatutnya hari ni aku dah cuti, esok nak g Langkawi.. Sampai hari Jumaat.. Tp, apakan daya, kekangan demi kekangan datang menimpa.. so plan tu ditangguh sampai bulan 10.. sbb nak bwk anak2 sekali.. dan klu berkemampuan, nak bwk parent aku sekali…
Mula2 plan nak gi langkawi esok.. Just Hanan n me.. heheh, kami bukannye kejam x nak bwk anak.. tp rase diorng masih kecik utk naik flight.. lagipun, bile bwk diorang masti diorg yg letih lebih.. Kesian gak kan.. Tggu la diorang besar cket.. Senang bwk berjalan.. N dah tau kemana diorang pergi.. Rasenya sekali sekali holiday dgn Hubby x salah kan..


Kehidupan sekarang ni rase sgt membosankan.. Kerja kat tempat yang x best.. Environment kerja yg sgt menyiksakan.. walaupun kerja aku x byk.. Especially mcm sekarang, bos Cuma ada hari Isnin jer, tu pun half day.. then Jumaat baru la dia ada kat opis semula. Even x byk kerja, tp sgt memenatkan rasenya..
Balik rumah, nak memasak, basuh baju anak2.. klu larat terus jemur.. pastu nak kemaskan baju anak2 ke taska esok hari.. check pampers Boy cukup ke tak, susu kena top up.. then ok.. main2 dgn anak2 kejap.. tgk tv.. tido.. Bgn pagi Iron baju nak gi kerja, iron baju sekolah Ain, kejut Ain mandi… kena makesure dia main cepat2, klu dia dia duk melengung dlm bilik air tu.. terpekik sana, terpekik sini.. Yang peliknya, aku duk membebel sana sini, Hanan sedap jer lg tido… Klu sempat, bg Ain breakfast.. Coco Crunch sudah..
Then kejutkan Hanan suh dia angkatkan boy yg tgh syok tido tu masuk keta, barulah dia pun bersiap nak g kerja..


Sampai opis ngadap orang2 yg menyekitkan ni.. Aduhai…
Well, inilah kehidupan yang aku dah pilih…

3 membebel:

deelira@deeliraz said...

sabo la anne..kehidupan ni kadang macam tu la..dan yg pasti ia akan terus berputar..segala yg berlaku akan mematangkan kita..

Ezzah said...

itula yg dipanggil kehidupan. Sabar. Pengalaman mcm ni la mendewasakan kita sbg seorng isteri, seorng ibu & sebagai seorg pekerja.



:)

Madamme Anne said...

zue: tu la kan... rasenya skang dah dpt menerima seadanya.. anak2 la kekuatan hidup..

izah: mujurlah kesabaran aku mmg tinggi.. hehehe