Wednesday, May 12, 2010

he is so suwit!!!

b4 dis dah cerita kan pasal our 5th anniversary yg coming soon ni..
so aku pun dah mintak pendapat rakan2 hadiah apa nak dibeli utk en A Hanan tu...
Actually, Hanan ni susah sgt nak membeli barang utk diri dia sendiri.. Dan taste dia, leh tahan gak la.. byk kerenah..


so aku dah decide nak belikan sunglass Oakley kat dia.. Dulu hanan just minat Ray Ban jer.. tp ntah kenapa ntah dia leh minat gler kat Brand Oakley ni.. Lagpun, kata dia, kwn2 dia skang semua pakai brand tu..


so aku pun tekad hati la nak belikan sunglass tu utk dia... jadinya, aku ajak dia gi kedai kawan kitorang kat Kuantan Parade.. situ harga still leh nego la... pilih nyer pilih... dengan keadaan anak2 yg sgt menakal kat situ.. Maklumla, kiost McD depan tu jer.. so kena beli la Ais Krim utk diorg...





Pilih nyer pilih, lastly ada la satu yg menarik hati n ngam dgn muka dia... tp harganya...

pada kami sgt la mhl.. bcoz it over than 500.. which is aku rase kurang berkemampuan utk membelinya.. sob.. sob.. sob... :(


dlm pada pening memikir mane nak top up duit nak beli sunglass tu, aku pun check la akaun yg aku wat simpanan khas utk beli hadiah dia tu.. actually simpanan tu aku wat utk gi langkawi mggu lepas.. tp sbb x jd, kira aku gunakan utk ini ler.. sekali time check, rupanya amaun yg ada melebihi jangkaan aku.. hehehehe.. suker gler.. finally aku dapat belikan sesuatu yg dia suka...

what i remember, last time aku belikan hadiah kat dia is tahun 2006, 1st yr anniversary... aku belikan kasut n jaket Timberland.. that time aku main Swap jer... x la terasa ngat kepayahan menyimpan hanya utk membeli hadiah buat suami tercinta..

so this time aku mmg tekad hbs nak belikan tu utk dia.. walaupun harga nya sgt mhl pada aku bg sebiji Sunglass..


then, waktu nak balik rumah... Masuk je dlm keta, Hanan berbunyi
"abg x la minat sgt pun sbnrnya oakley tu td"
zuuuuuuuuup!!!!! sentap aku....
"kenapa plak" aku tnye
dan alasan2 yg diberikan terlalu byk dan kecil.. lastly aku tanye..
"abang minat ke tak???"
"minat, tp x la minat sgt" itu la jwpan dia...
akhirnya aku ckp kat dia...
"abg, ayg tau sbnrnya abg minat kan.. tp bile tgk harga terus minat abg tu hilang kan... so abg mencari seribu satu alasan utk x minat benda tu"
dia diam jer... itulah suami aku... utk diri sendiri, dia sangat berkira.. tp demi aku n anak2... langsung dia x kesah... telefon aku rosak sket pun cepat jer dia belikan baru, handbag aku dah lama pakai, berbunyi je nak baru terus dia belikan... tiap2 tahun, bile dapat bonus, dia akan tukarkan... sgt bermurah dgn aku... tu yg jadi lemau terlebih tu...
sbnrnya aku tau dia minat.. tp dia pendamkan sbb pada dia, dia x mampu utk beli benda tu...


sbb dia mcm berkeras xnak benda tu, aku terpakse la bgtau yg aku yg nak belikan kat dia... mula2 aku kata keesokan harinya, padahal aku nak beli hari jumaat ni sbb sabtu nak bg dia...


tibe2 lunch hour td dia call, kata nak amik aku.. sbb aku kata yg aku nak belikan sunglass tu hari ni..
spoilll btul la laki aku nih... x leh nak wat suprise langsung...

then kitorang pun beli la sunglass ni...






inilah yg paling ngam.. Jupiter ke, B-shape ke.. semua x kena... hidung org melayu :D









and amik gak sunglass yang aku dah booking 2 mggu lepas... hurm.. aku pakai ELLE jer.. hikhik













inilah hadiah anniversary kitorang..... aku belikan kat dia, dia belikan kat aku.... sama je padahalnya... hahahaha











khas buat Abd. Hanan Bin Abd Rahman..




thanks for everything you done to me..


i love you so much...

8 membebel:

Ezzah said...

happy anniversary my dear!

semoga hubungan korang seperti merpati 2 sejoli.

moga ikatan korang berkekalan hngga akhir hayat.

moga berbahagia dunia dan akhirat.

semoga dijauhkan perkara-perkara buruk dalam rumahtangga korang.

semoga dimurahkan rezeki.

semoga bertambah tambah tambah anak.

eheheheheh...

ucapan yang terakhir itu paling utama. :D

fatenton said...

happy anniversary ann..
pae pun suke brand oakley tu tauu
agaknye geng2 baju kuning ni mmg pki brand tu kot :D

ann, next week faten turunkuantan tau :)

Madamme Anne said...

ezzah: thanks 4 the wish...
semoga semua doa itu dikabulkan... :p

Unknown said...

anne dear,,happy anniversary!!

aku doa rumahtangga ko kekal sepanjang hayat...

Madamme Anne said...

Faten: haah ler... jd satu trend dah kot diorg ni...
nnt calling2 la eh.. faten ada kan no anne...?

Madamme Anne said...

zaa... tq 4 the wish...
Anne pun sentiasa doakan mcm tu utk zaa..

amni said...

heppi annivesary dear..aku punya 30 may ni..nk bg apa ntah,,.besday br lepas kan..dah melayang duit aku belikan perfume dia..

Madamme Anne said...

amni... alah bwk kan je bnda yg simple2 ni.. setahun sekali dah ler bg yg mhl2 ni.. hikhik