Sunday, May 16, 2010

Siapa x nak kan...

siapa x nak kan....
duk rumah jer jaga anak..
bile nak mengandung anak ke2, hubby nak amikkan maid sbb takut x terjaga..

siapa x nak kan...
cume pk nak hias rumah baru.. budgetnya semua hubby yg sediakan..
rumah pun hubby yg pening2 kepala beli umah n uruskan loan..

siapa x nak kan..
tibe2 hubby bwk balik keta baru.. keta mewah lg.. bile hubby outstation, kita yg bwk keta tu ke hulur ke hilir..

sapa yg x nak kan...
rase nak bercuti, terus je booking tiket.. leh g sabah ke sarawak ke..
x perlu nak take time sbb nak kena kumpul duit..

sapa x nak kan..
bile rase nak beli ape2.. even yg harga up to 500 pun.. leh beli time tu gak...

sapa x nak kan...
even rase benda tu x keperluan, tp sbb nak ikut trend.. just leh beli jer...

tp msti x nak kan...
bile semua itu dibayar dgn hubby yg kerja sampai 1-2 pg tiap2 hari
cuti pun kena outstation luar

tp msti lagi x nak kan..
bile suami tu menagih cinta org lain..

sedih sgt.....
klu itu la harga utk segala kemewahan yg diterima...
saya sanggup tolak...
sbb saya x sanggup kasih saya dikhianati..

biarpun saya penat bekerja.. bergaduh sana sini sbb masalah kewangan..
biarpun saya sering makan hati sbb saya yg sibuk tolong dia selesaikan bil dan utility
biarpun saya sedih bile rakan2 mampu pakai kereta mewah n pakai brg mewah n canggih
biarpun saya yg susah payah wat loan nak beli n renovate rumah

tp saya tau....
hubby saya sgt sayangkan saya..
dan harapnya hanya saya dlm hati dia..
dan saya tau, hubby saya lah sahabat yg sentiasa berada di sisi saya ketika susah n senang
bersama dia, saya ceritakan, saya kongsikan segalanya..
bahu dia sentiasa ada utk saya sandarkan ketika menangis..
hari cuti kami bersama bermain n melayan anak2...

bairlah kami hidup sederhana daripada bayaran kemewahan ialah kekurangan kasih syg dan kepincangan kebahagiaan rumah tangga kami...

6 membebel:

fatenton said...

suami isteri tu perlu saling membantu..
faten lagi suke konsep guna sama2, byr sama2.. sebab di belakang hari takde ape yang perlu diungkit..

tak perlu mewah2 pun kan.. asalkan cukup makan,pakai, kasih sayang..itu lebih penting.

Madamme Anne said...

tu la kan.. anne selalu ckp pd kwn2 yg belum kawin..jgn nak kawin, masuk rumah basuh kaki jer.. semua husband dah sediakan. biar start kawin berdikit2... kumpul harta sama2.. kot2 dia berubah arah, x la kita ni kena halau sehelai sepinggang.. hihihihi

mrs_yus said...

aah anne..sara stuju sgt2!sara pon cmtuu..dr awl kwen everything share sme2 coz dats better 4 us! ;)

~~zaa~~ said...

biarla kita saling bersederhana...tak guna jugak nak kemewahan tapi hati merana...

Madamme Anne said...

sara: mungkin rasenya lebih puas kan bile kita berkongsi sama2..

Madamme Anne said...

zaa.. biarkan hidup sederhana kan.. xper la.. asalkan cukup mkn pakai dah.. hehehe