Tuesday, May 18, 2010

Kenapa MSti Busuk Hati

saya sedih sgt..
kenapa la org selalu sgt berdengki dgn saya ni..
mane2 saya kerja, msti ada org yg suke nak mengata2..
nak berdengki2..
dah 4 tahun dah saya kerja kat tempat sekarang.. b4 this pernah kerja kat tempat lain..
sebagai PA, saya rase dah cube lakukan yg terbaik.. tp time saya baru masuk kerja..
saya plak pregnant.. mmg la bos kurang memahami.. tp teman sejawat pun..
pun mcm x memahami...
bos saya baik.. tp saya rase mcm tersisih je kerja kat situ.. maklum la satu2 nya PA.. diorg yg lain ada bhgn2 tersendiri.. so mcm dah ber geng..
walaupun bos saya sygkan saya.. tp dia plak jns yg gatal.. saya x thn dgn keadaan tu... saya mintak tukar dan berjaya...
saya pindah kat jabatan skang..
1st PA they ever had... mula2 ok..
tp jd semakin bosan.. dengan bos yg x brape reti gunakan PA.
dengan PCnyer x de.. life feel so stuck..
saya start la mengular... asyik cuti n MC.. sbb bosan gler..
so skang rasenya dah try byk improve..
tp kat opis ni perang dingin dgn beberapa staff..
x tau la kenapa..
rase saya dah cube sehabis baik utk BAIK..
tp bile kita berckp, nak x nak je jwb..
sakit tul hati...
yg sgt saya sedih hari ni..
awal2 pg, sorang staff yg ngam dgn saya kena panggil dgn timbalan..
tanye btul ker saya gi servis keta..
ya allah... saya btul2 hntr kereta saya.. saya dtg kerja kul 7.30 sbb saya nak hntr kereta..
boleh dia tnye gitu..
dia siap tanye kat kwn saya ni..
kenapa saya pindah dari jabatan lama..
dia assume sbb saya x leh tahan kerja dgn Chinnese sbb chinnese ni straight...
Subhanallah..as i know.. my bos really love me...
kenapa la perlu nak berdengki.. wat spekulasi mcm ni..
saya x de hati rase nak kerja..
klu ini lah enviromentnyer...
sedih sgt...

2 membebel:

amni said...

better u mintak tukar yang kalo dh teruk sgt penerimaan org kat situ..cian u..take care dear..

Madamme Anne said...

amni: dah mintak lama dah.. ntah bile la ada tempat kosoat kuantan ni.. huhuhuh